عصر بازار

بازنشستگی پیش از موعد از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نشست مشترک اعضای این کمیسیون با هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر برای بررسی مشکلات این صندوق گفت که افراد تحت پوشش این صندوق با شرایطی خاص از مزایای بازنشستگی پیش از موعد برخوردار می‌شوند.

بازنشستگی پیش از موعد از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا بادامچی گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، ‌تامین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر تشکیل شده است.

    وی افزود: در ایران حدودا 6 میلیون خانوار در روستاها و مناطق کشاورزی و عشایری زندگی می‌کنند که تاکنون تنها یک و نیم میلیون خانوار تحت پوشش و حمایت این صندوق قرار گرفته‌اند. طبیعتا با توجه به مزیت این صندوق مابقی نیز می توانند طبق جدول مشخص و در خوداظهاری تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

    بادامچی گفت که علاوه بر روستاییان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز می‌توانند از حمایت‌های این صندوق بهرمند شوند.

    این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اهمیت این صندوق گفت: مزیت مهم این صندوق بازنشستگی پیش از موعد برای کسانی است که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده و 70 سال سن دارند. همچنین فرد بیمه شده، در زمان از  از کار افتادگی یا حادثه‌ می تواند با در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه تا پایان عمر مستمریِ از کارافتادگی دریافت کند. این مستمری حتی پس از فوت بیمه‌شده به بازماندگان پرداخت می‌شود.

    وی از دیگر ویژگی‌های صندوق را تحت پوشش قرار دادن بانوان خانه‌دار عنوان و اظهار کرد: خانم‌های خانه دار نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

    بادامچی در پایان درباره منابع مالی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر گفت: مجلس پشتیبان این صندوق است به طوری که تنها برای تامین اعتبار این صندوق در سال جاری، 160 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی