عصر بازار

وزیر اقتصاد و دارایی:

بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی‌توان مقابله کرد

عصر اعتبار- خرم آباد - وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی توان مقابله کرد.

بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی‌توان مقابله کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از مهر، علی طیب نیا صبح پنج شنبه در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان با بیان اینکه لرستان نقش بی نظیری در دفاع از ارزش ها، آرمان ها، شرافت و عزت ایران اسلامی داشته است اظهار داشت: امسال سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر مبنای درک و شناخت عمیقی از مشکلات چالش ها و آسیب های اقتصاد ایران طراحی شده و هدف آن این است که ضمن اصلاحات ساختاری زمینه را برای دستیابی به رشد اقتصادی متمرکز و پایدار فراهم کند.

    وی با بیان اینکه این رشد باید بتواند عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران را به دنبال داشته باشد گفت: بدون رشد اقتصادی مستمر و بالا و بدون ارتقا توان تولید کشور امکان تامین معیشت مناسب، تامین کرامت و عزت برای مردم ما وجود ندارد.

    وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی توان مقابله کرد و بدون رشد اقتصادی و بدون تولید رشد یابنده، نمی تواند از جایگاه مناسبی در عرصه بین المللی برخوردار بود گفت: در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دست یابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار به عنوان اولویت راهبردی برای نظام ایران انتخاب شده است.

    طیب نیا با بیان اینکه از طریق این رشد می توان عدالت را حاکم کرد و رشد پایدار می تواند اشتغال مولد را برای جوانان جویای کار کشور فراهم کند افزود: رشد اقتصادی باید درون زا باشد و از همه قابلیت ها و فرصت های موجود بهره بگیرد.

    وی با تاکید بر اینکه کشور ما کشوری ثروتمند است چه به لحاظ برخورداری از منابع طبیعی و چه نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی افزود: مهم ترین سرمایه کشور نیروی انسانی آن است که این استان یکی از نمونه های بسیار مناسب از این جهت است.

    وزیر اقتصاد و دارایی  با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی در عین اینکه درون زا است برون گرا هم هست گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته نیست و سعی می کند از فرصت های موجود در عرصه بین الملل بیشترین بهره را برای رفاه بیشتر مردم بهره برداری کند.

    طیب نیا ادامه داد: از طریق تعاملات خارجی می توان سرمایه لازم و دانش فنی را برای تولید بهتر و بهره ور تر فراهم کرد و از طریق این تعاملات می توان بازار صادراتی مناسب را برای تولیدات رقابت پذیر کشور فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی