عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان:

بهبود روابط اقتصادی ایران-قرقیزستان

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان گفت: روابط اقتصادی «تهران» و «بیشکک» در حال توسعه است و همایش اقتصادی قرقیزستان و ایران نخستین گام در این راه بود.

بهبود روابط اقتصادی ایران-قرقیزستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «مرات شرشیکیف» رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان در بیشکک، با اشاره به همایش اقتصادی قرقیزی-ایرانی که هفته گذشته در «بیشکک» برگزار شد، گفت: روابط همه جانبه قرقیزستان و ایران در حال توسعه است و این همایش اولین گام در این راه بود.

    وی ادامه داد: به تدریج با برگزاری برنامه‌های مشترک روابط قرقیزستان و ایران گسترش می‌یابد.

    رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان گفت: برای بیشکک توسعه همکاری‌ها با تهران بسیار جذاب است و جست‌وجوی راهکارها برای عقد قراردادهای جدید در چارچوب فعالیت اتاق بازرگانی ادامه دارد.

    شرشیکیف در رابطه با نتایج همایش اقتصای روز گذشته گفت: در همایش روز گذشته هیچ توافقنامه‌ای به امضا نرسید اما بسیار مفید بود زیرا تجار 2 کشور با یکدیگر آشنا شدند.

    وی ادامه داد: علاوه بر این در پی ملاقات با «محمد جواد ظریف» تصمیمی مبنی بر سفر تیم کارشناسان اقتصادی ایران به قرقیزستان برای جست‌وجوی مناسبات مطلوب گرفته شد.

    شرشیکیف درباره نشست شورای سرمایه‌گذاری قرقیزی-ایرانی در قالب همایش اقتصادی مشترک در ماه می سال جاری، گفت: در حال حاضر بررسی چشم‌اندازهای نتایج این همایش سخت می‌باشد اما مشخص است که ایران منتظر گام‌های قرقیزستان از جمله تسهیل رژیم روادید و تحرک در سیستم بانکی است.

    رئیس اتاق بازرگانی گفت: پس از حل این مسائل توسط دولت قرقیزستان، ایران فعالیت جدی و جدیدی را شروع می‌کند و می‌توان گفت که امروز همکاری اقتصادی ما در مراحل اولیه قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی