عصر بازار

صندوق بین المللی پول اعلام کرد؛

پیش‌بینی تورم ۲هزار درصدی برای ونزوئلا

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول با توجه به استمرار رکود اقتصادی در ونزوئلا و کوچک تر شدن اقتصاد این کشور، نرخ تورم ونزوئلا را در سال آینده میلادی بیش از ۲ هزار درصد برآورد کرد.

پیش‌بینی تورم ۲هزار درصدی برای ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، صندوق بین المللی پول اعلام کرد بحران اقتصادی در ونزوئلا در حال وخیم تر شدن است و این موضوع باعث شده که مردم این کشور در حال آماده شدن برای یک اجتماع میلیونی بمنظور نشان دادن نارضایتی خود به «نیکولاس مادورا» رئیس جمهور ونزوئلا هستند.

    در همین حال صندوق بین المللی پول چشم انداز روشنی را برای اقتصاد این کشور متصور نیست و اعلام کرده که ونزوئلا در بحران عمیق اقتصادی، به صورت زمین گیر، باقی می ماند. 

    همچنین انتظار می رود که نرخ بیکاری ونزوئلا در سال جاری میلادی، بیش از 25 درصد باشد و این رقم برای سال 2018 میلادی 28 درصد باشد؛ این در حالی است که نرخ بیکاری این کشور در سال 2015 میلادی 7.4 درصد ثبت شده بود. 

    در همین حال اقتصاد ونزوئلا در سال گذشته میلادی، در مقایسه با سال قبل از آن 18 درصد کوچک تر شده است و پیش بینی می شود در سومین سال رکود اقتصادی این کشور روند اقتصادی ونزوئلا در وضعیت قرمز قرار گیرد.

    بر پایه این گزارش، صندوق بین المللی پول نرخ تورم این کشور را در سال جاری میلادی 720 درصد پیش بینی کرده که این رقم برای سال 2018 میلادی بیش از 2 هزار درصد برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی