عصر بازار

کارشناسان از احتمال سقوط سریع یورو خبر دادند

عصر اعتبار- کارشناسان اقتصادی از احتمال سقوط سریع یورو در صورت راهیابی دو نامزد افراط گرای فرانسه به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

کارشناسان از احتمال سقوط سریع یورو خبر دادند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، چهار نفر نامزد ریاست جمهوری فرانسه هستند. امانوئل مکرون وزیر اقتصاد سابق و فرانسوآ فیلون محافظه کار و دو نامزد میانه رو هستند در حالیکه مارین لوپن نامزد راست افراطی و ژان لوک ملنشن نامزد چپ افراطی هر دو اعلام کرده اند که قصد دارند فرانسه را از اتحادیه اروپا خارج کنند.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه برگزار می شود و نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود 40 درصد از رأی دهندگان هنوز در خصوص انتخاب نامزد مورد نظر خود تصمیم نگرفته اند.

    بوریس شلوسبرگ از کارشناسان پول و مدیر یک شرکت مدیریت مالی در این خصوص گفت: در صورت پیروزی لوپن و یا در بدترین حالت راهیابی ملنشن و لوپن به دور دوم می تواند موجب کاهش سریع نرخ برابری یورو نسبت به دلار شود.

    شان اوزبورن استراتژیست ارشد پول در بانک اسکاتیا نیز اظهار داشت: پیش بینی بازار در حال حاضر رقابت بین مکرون و لوپن است.

    وی معتقد است که در این صورت، نرخ برابر یورو به 1,09 افزایش خواهد یافت و اگر رقابت بین دو نامزد افراط گرا باشد، نرخ یورو به 1.04 سقوط می کند.

    اوزبورن با اشاره به انتخابات آتی در آلمان و ایتالیا هشدار داده است، این انتخابات ها از موانع بزرگ یورو در سال جاری خواهند بود.

    شلوسبرگ نیز با تأکید بر انتخابات ایتالیا خاطر نشان کرده است، مقاومت پوپولیستی بسیاری در مقابل یورو وجود دارد و سوال کلیدی اینجاست که آیا اتحاد آنها می تواند در این برهه از زمان یک جامعه اقتصادی با دوام تری را برای اروپا ایجاد کند؟

    وی گفت: بنابراین باید منتظر نتیجه آرای پوپولیست ها و میزان تأثیرگذاری آن بر منطقه یورو ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی