عصر بازار

بررسی راههای توسعه همکاری کشاورزی ایران با اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و اداره کل کشاورزی اتحادیه اروپا در زمینه تشکیل شرکت های مشترک بزرگ مدیریت صادرات همکاری می کنند.

بررسی راههای توسعه همکاری کشاورزی ایران با اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهدی حسینی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با اشاره به نشست دیشب در جلسه دیشب با مدیرکل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت : ایجاد شرکت مشترک در آسیای میانه در زمینه تولید غلات و نهاده های دامی با تضمین دسترسی به بازار ایران بررسی شد.
    وی افزود : همچنین همکاری برای تولید محصولات صنایع غذایی و صنایع خوراک دام با استفاده از سهم ایران برای بازار همسایه ، ایجاد شرکتهای مشترک سرمایه گذاری در ایران با محوریت تولید صادرات محور در زمینه تولید محصولات پروتئینی شیر، گوشت و تخم مرغ ؛ و معرفی شرکتهای مطرح تولیدکننده پرمیکس و مواد افزودنی خوراک دام با هدف تولید و سرمایه گذاری مشترک در ایران و صادرات به بازارهای منطقه را بررسی کردیم.
    حسینی  از تبادل نظر برای انتقال تکنولوژی، آموزش و تحقیقات در زمینه های مختلف صنعت دام، طیور و آبزیان؛کمک به اصلاح الگوی کشت ، مدیریت آب ، کمک به اصلاح و تولید کود و بذر و سم و همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه خبر داد.
    مدیرکل کشاورزی اتحادیه اروپا هم گفت : هدف اصلی از این سفر آماده سازی کمیسیونر اتحادیه اروپا به همراه 40 بازرگان برتر اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به ایران بوده است.
    وی گفت : شناسایی شرکای خوب در ایران برای تجارت با اتحادیه اروپا در برنامه است و کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در معرفی شرکتهای مطرح ایرانی کمک خواهد کرد.
    مدیر کل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت : اتحادیه اروپا نهاد بسیار قدرتمندی است. میتوانید از این موقعیت در جهت توسعه تجارت ایران استفاده کنید ، این اتحادیه آماده کمک به مواردی همچون کاهش یا افزایش تعرفه، شفاف سازی تجارت و امنیت غذایی به شرکت های ایرانی است.
    ما از محدودیت های ایران در سالهای گذشته کاملا آگاه هستیم و آماده ایم که روابط بخش کشاورزی ایران و اروپا را تسهیل کنیم.
    مدیرکل کشاورزی اتحادیه اروپا اظهار داشت : اروپا آمادگی سرمایه گذاری در پروژه های خوب کشاورزی ایران را دارد و  همچنین آماده تخصیص بودجه برای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی کشاورزی ایران است.
    وی افزود: افق 2020  اروپا در فوریه 2017 منتشر می شود که میتواند کمک و راهنمای خوبی به تجار ایرانی برای تجارت با اروپا کند، مفاد تفاهم نامه همکاری را بررسی و یک نفر را مامور تهیه پیش نویس و پیگیری آن میکنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی