عصر بازار

نیاز اصلی کشور ، رفع رکود تورمی از اقتصاد است

عصر اعتبار- دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه علامت های هشدار دهنده دائما از سوی بخش خصوصی به مسئولان اقتصادی کشور ارسال شده است، خروج اقتصاد از رکود تورمی را الزامی دانست.

نیاز اصلی کشور ، رفع رکود تورمی از اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛  سید محمدرضا مرتضوی در مصاحبه با رادیو اقتصاد در باره واحدهای غیر فعال صنعتی در کشور گفت: آمار رکود، تعطیلی و نیمه تعطیل بودن واحدها در بخش های مختلف صنعتی متفاوت است و به عنوان مثال اگر بودجه عمرانی کشور ضعیف باشد، بسیاری پروژه های عمرانی با مشکل مواجه می شوند که به معنای تعطیلی نیست!
    وی با اشاره به شرایط دشوار رکود تورمی در اقتصاد کلان کشور، مشکلات بخش های صنعت را بی شمار دانست و اشاره کرد که گشایش گره ها به مرور اتفاق می افتد و ادامه داد: «تورم از 40 درصد به 8 تا 9 درصد کاهش یافته است ولی همین مسئله تهدیداتی را در پی دارد و رکود همچنان پا برجاست.
    مرتضوی ، خروج اقتصاد از رکود تورمی را ضروری دانست و ادامه داد: برخی کارخانه های نیمه تعطیل که دچار آسیب بودند تدریجا در حال ترمیم است ولی قطعا به نقطه مورد نظر نرسیده ایم. کارخانه ها بر اثر تورم و تحریم به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درامده اند و انباشت مشکلات مختلف را پیش رو داریم.
    دبیر کل خانه صنعت کاهش ارزش پول ملی، رکود و تورم را مشکلات پیش روی اقتصاد برشمرد و افزود: این موانع باید به ترتیب مدیریت شوند؛ قدم های مثبتی در این راستا
    از سوی بخش خصوصی برداشته شده است و شرکت ها در پی انباشتِ زیان و ورود به حوزه رکودِ تورمی در کنار بهره های بالای بانکی، باید در دو سال به عنوان یک بیمار اورژانسی به حالت اولیه باز گرداند.
    مرتضوی خاطرنشان کرد: اقتصاددانان بر اساس داشته ها، مدل های مختلفی را ترسیم می کنند اما در یک برهه خاص با وجودِ تورم بالا، به خرید کوتاه مدت روی آوردیم و ارزش پول ملی کشور یک شبه به یک سوم کاهش یافت و پیش بینی می شد که اقتصاد کشور دوران گذار سختی را پیش رو خواهد داشت.
    وی تصریح کرد: «تصویب قانون رفع موانع تولید طی 18 ماه در بخش های مختلف حاکمیت طول کشید و این معضل دیگر از مانع تراشی های امریکا و اروپایی ها نیست. قدم های مثبتی بر داشته شده است و راهکارها را ارائه داده ایم و بخش های مختلف اقتصاد در کشور باید بسیج شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو