عصر بازار

'بانک زیرساخت های پاکستان' با کمک صندوق بین المللی پول ایجاد می شود

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان از تصمیم این کشور برای ایجاد 'بانک زیرساخت های پاکستان' به کمک تسهیلات صندوق بین المللی پول خبر داد.

'بانک زیرساخت های پاکستان' با کمک صندوق بین المللی پول ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رسانه های رسمی دولت پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند 'اسحاق دار' که به واشنگتن سفر کرده است، در یک کنفرانس خبری گفته است که 60 درصد از سرمایه این بانک از طریق صندوق بین المللی پول تامین خواهد شد ضمن اینکه بانک توسعه آسیا نیز برای مشارکت در ایجاد این بانک، ابراز تمایل کرده است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان گفته است که بانک زیرساخت های پاکستان در حوزه ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در زمینه طرح های توسعه کشور فعال خواهد بود.
    اسحاق دار همچنین در خصوص بودجه سال مالی پیش روی پاکستان و توجه به وضعیت حقوق بگیران در بودجه سال مالی 2017-2018 گفت که در این بودجه نهایت تلاش انجام شده است تا حداقل مالیات ممکن به حقوق کارمندان و حقوق بگیران تعلق بگیرد و این یکی از ویژگی های بودجه سال مالی جدید است.
    سال مالی جدید پاکستان از حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.
    اسحاق دار همچنین اظهار امیدواری کرد که در طول سال مالی جاری پاکستان، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور به پنج درصد برسد. وی همچنین اظهار اطمینان کرد که در سال مالی آینده، رشد تولید ناخالص داخلی پاکستان به هفت درصد خواهد رسید.
    منتقدان داخلی دولت پاکستان در حوزه اقتصاد، معتقدند دولت کنونی این کشور با گرفتن وام های پی در پی، بار بدهی ها به بانک ها و موسسات بین المللی و بانک های داخلی را به شدت سنگین کرده است و این مسئله می تواند در آینده نزدیک، مشکلات فراوانی را برای این کشور ایجاد کند.
    دولت پاکستان در شرایط کنونی حدود 220 میلیارد دلار بدهی دارد که بیش از 70 میلیارد دلار بدهی های خارجی این کشور است.
    برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که بدهی های سنگین دولت پاکستان یک تهدید بزرگ و حتی جدی تر از خطر تروریسم برای این کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی