عصر بازار

در یک هفته گذشته؛

۹ میلیون نفر برای دریافت سود سهام عدالت شماره حساب دادند

عصر اعتبار- ثبت شماره شبا بانکی مشمولین سهام عدالت در سامانه این سهام به مرز ۹ میلیون شبا نزدیک شد.

۹ میلیون نفر برای دریافت سود سهام عدالت شماره حساب دادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم, سامانه سهام عدالت از 16 اسفند سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در حالی رونمایی شده و آغاز بکار کرده است که مشمولین با مراجعه به آن می‌توانند از میزان اقساط پرداخت شده و ارزش سهام عدالت خود آگاهی یابند و نسبت به پرداخت نقدی باقیمانده اقساط سهامشان اقدام کنند؛ که به نوعی مرحله نخست از مراحل سه گانه آزادسازی سهام عدالت تلقی می‌شود.

    این گزارش می‌افزاید: در پی آغاز بکار فاز اول ساماندهی سهام عدالت که به موضوع راه اندازی سامانه این سهام و ارائه صورتحساب به مشمولین اختصاص دارد، فاز دوم ساماندهی این سهام نیز هفته گذشته توسط سازمان خصوصی‌سازی شروع شد.

    در این فاز مشمولان سهام عدالت باید شناسه حساب بانکی ایران (شِبا) خود را از طریق سامانه این سهام به سازمان خصوصی‌سازی جهت دریافت سود سهام عدالت اعلام کنند.

    بر این اساس تازگی‌ها سازمان خصوصی‌سازی با انتشار گزارشی اعلام کرده ثبت شماره شبا بانکی مشمولین سهام عدالت در سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir در کمتر از یک هفته به مرز 9 میلیون شبا نزدیک شده است. این سازمان همچنین از مشمولین خواسته با رعایت زمان‌بندی مطلوب و کمال دقت به طور روزانه شماره شبا بانکی خود را به سامانه اعلام کنند.

    گفتنی است؛ هر یک از مشمولان سهام عدالت که دارای شماره حساب معتبر نزد یکی از بانکها یا مؤسسات مالی و اعتباری مورد تائید بانک مرکزی(عضو شبکه شتاب بانکی) هستند؛ باید با مراجعه به شعب بانک یا موسسه مزبور و یا از طریق سایت اینترنتی و دستگاههای خودپرداز (دستگاه های ATM ) و سایر امکانات بانکها نسبت به دریافت شناسه حساب بانکی ایران( شِبا ) 24 رقمی مربوط به حساب بانکی خود اقدام کنند.

    همچنین مشمولین سهام عدالت که شخصا دارای حساب معتبر بانکی نیستند، می‌بایست با مراجعه به یکی از بانک ها یا مؤسسات مالی و اعتباری نسبت به افتتاح حساب و سپس اخذ شناسه حساب بانکی ایران( شِبا ) 24 رقمی آن حساب اقدام کنند.

    نکته قابل توجه این که هر یک از مشمولین سهام عدالت باید صرفا شناسه حساب بانکی ایران(شِبا) که حساب بانکی مرتبط آن به اسم شخص وی می‌باشد را در اختیار داشته باشد و امکان اعلام شناسه حساب بانکی ایران(شِبا) مربوط به ولی، قیم، وکیل و یا فرد دیگری وجود ندارد.

    این گزارش می‌افزاید: شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار "شِبا" نامیده می شود ، شماره ای است 24 رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می کند و پیش از آن واژه IR آمده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو