عصر بازار

بهبود روند برقراری روابط بانکی با دنیا

عصر اعتبار- دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه، بانک مرکزی تاکنون اقدامات مناسبی در برقراری ارتباط بانک های کشور با دنیا انجام داده است، گفت: حضور اروپایی‌ها در ایران و رفت و آمد تجار می‌تواند زمینه ساز اتفاقات خوبی باشد.

بهبود روند برقراری روابط بانکی با دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا جمشیدی، درباره جذب سرمایه گذاری خارجی و ارتباط بانک‌های ایرانی و اروپایی، افزود: اولین پله در سرمایه گذاری، ثبات در قوانین اقتصادی و سیاسی در یک کشور است و هنگامی که این ثبات قابل لمس نباشد، سرمایه گذار اعتماد و اطمینان ورود و سرمایه گذاری را نخواهد داشت.

    وی ادامه داد: دولت یازدهم تلاش های خوبی برای برقراری اعتماد و جلب سرمایه گذار خارجی به کشور داشته است اما به دلیل سنگ اندازی های برخی طرف های خارجی، آنطور که پیش بینی شده بود، این اعتماد سازی صورت نگرفت.

    دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با اشاره به اینکه در کانون بانک ها سعی شده تا برای برقراری مراودات بانکی اقداماتی انجام شود، گفت: برهمین اساس در بهمن ماه سال 95 همایشی از سوی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در بیروت برگزار شد.

    جمشیدی ادامه داد: خوشبختانه در این جلسه تمایل زیادی برای برقراری ارتباط و همکاری با بانک‌های ایران وجود داشت اما بازهم به دلیل اینکه بانک‌های این کشور تحت نظارت بانک‌های آمریکایی هستند، نمی توانند به راحتی با ایران ارتباط برقرار کنند.

    وی در ادامه توضیح داد: این بانک‌ها معتقد بودند با توجه به تجربه موفق ایران طی سال های تحریم،  بانک‌های ایرانی در شرایط فعلی هم می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کرده و راهی برای برقراری ارتباط با موسسات مالی و بانکی بین المللی پیدا کنند.

    دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در ادامه افزود: البته در حال حاضر بانک مرکزی توانسته اقدامات خوبی برای برقراری با دنیا انجام دهد و مراوداتی میان ایران و دنیا برقرار شده است اما باید برای یافتن راه های جدید پژوهش هایی انجام شود.

    وی در پایان گفت: کانون بانک‌های خصوصی، در تیرماه سال جاری نیز  براساس تفاهمنامه ایران و بانک‌های کره جنوبی جلسه تبیینی درباره مقررات، محدودیت‌ها و شرایط حضور و برقراری ارتباط را برگزار می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو