عصر بازار

اخاذى ۲۰۰ میلیونی زن جوان از مرد میانسال

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا خراسان رضوى از دستگیرى دو زن کلاهبردار که قصد داشتند با ترفند ازدواج، ۲۰۰ میلون تومان از یک مرد میانسال اخاذی کنند، خبر داد.

اخاذى ۲۰۰ میلیونی زن جوان از مرد میانسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی پلیس فتا ناجا  (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ جواد جهانشیرى رئیس پلیس فتا خراسان رضوى، در تشریح این خبر گفت: با طرح شکایت آقای میانسال مبنى بر مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصى‌اش در فضاى مجازى، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

    وی افزود: شاکى که مدتى پیش همسرش را از دست داده بود و تنها زندگى مى‌کرد در اظهارات اولیه به کارشناسان پلیس فتا گفت، در یکى از شبکه‌هاى اجتماعى خانمى خود را به من نزدیک کرده و وقتى متوجه تنهاى‌ام شد، پیشنهاد ازدواجم را پذیرفت و براى آشنایى بیشتر از من عکس خصوصى و محرمانه خواست و پس از به دست آوردن عکس‌ها، مرا تهدید به انتشار تصاویر در محل کار و فضاى مجازى نموده‌است و در قبال عدم انتشار این عکس‌ها 200میلیون تومان وجه درخواست کرده‌است.
    این مقام انتظامى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله با اقدامات فنى و عملیات زبده پلیسى توانستند رد متهم را در فضاى سایبر شناسایى و با هماهنگى قضایى متهم را که زنى جوان بود دستگیر کردند .

    رئیس پلیس فتا خراسان رضوی بیان داشت: متهم که زنى 29 ساله بود در مواجهه با ادله فنى، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که  به پیشنهاد دوست خود که مستاجر شاکى است دست به چنین اقدامى زدم و  قرار گذاشتیم در صورت موفق شدن در این معامله پنجاه –پنجاه گیر هر کداممان بیاید.
    سرهنگ جهانشیرى در رابطه با همدست متهم نیز که مستاجر شاکى از کار درآمده بود، افزود: این متهم که زنى 57 ساله بود در رابطه با علت دشمنى‌اش با شاکى گفت، سر مسائل مالى و یک سرى رفتارهاى سخت‌گیرانه با صاحبخانه که همان شاکى مى‌باشد به اختلاف خوردیم و در این دعوا علاوه بر پسرم که مصدوم شده‌بود من نیز از سوى صاحبخانه سیلى محکمى خوردم و براى گرفتن انتقام از وى اقدام به کشیدن نقشه‌اى براى به دام انداختن وى نمودم.
    رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى تصریح کرد: دو متهم با توجه به مستندات موجود و تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا معرفى شدند.
    سرهنگ جهانشیرى در پایان به کاربران فضاى سایبرى هویت پنهان افراد را یادآور شد و افزود: کاربران قبل از هرگونه تصمیمى براى آشنایى با افراد و دوست‌یابى در این فضا، دقت ویژه‌اى را مبذول داشته تا گرفتار افراد شیطان صفت نشوند.
    شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو