عصر بازار

وزیر کار عنوان کرد؛

جزییاتی از طرح اشتغال عمومی

عصر اعتبار- وزیر کار با تشریح جزییاتی از طرح اشتغال عمومی و تاخیر ۴ تا ۹ ساله جوانان در ورود به بازار کار، گفت: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار داریم.

جزییاتی از طرح اشتغال عمومی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی ربیعی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام اینکه 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم گفت: هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر نیروی جدید به بازار کار وارد می شود.

    وزیر کار اظهارداشت: با تاخیر 4 تا 9 ساله ورود جوانان به بازار کار که به سبب ادامه تحصیل اتفاق افتاده و انباشت بیکارانی که از سال های پیش وارد بازار کار شده اند، اما به میزان آنان اشتغال ایجاد نشده و تعداد افراد جویای کار افزایش یافته است.

    ربیعی گفت: در سال گذشته 6 جلسه اقتصاد مقاومتی در کمیسیون های تخصصی و جلسه اصلی همچنین 20 جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال و دو جلسه اصلی این شورا به برنامه های ایجاد اشتغال برای بیکاران اختصاص یافت.

    وی افزود: همچنین برنامه های 9 گانه ایجاد اشتغال از 2 روش برای ایجاد اشتغال در کشور ارایه شده است. به میزان رشد اقتصادی اشتغال ایجاد نشده، اما در تلاشیم از سرمایه گذاری و رشد 7 درصدی سال 95 در سال 96 به منظور ایجاد اشتغال و افزایش کیفیت رشد اقتصادی در کاهش بیکاری استفاده کنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با شناسایی استان ها و مزیت های اشتغال هر استان، 20 تا 50 درصد مزد نیروی کار به کارفرمایان پرداخت می شود تا فارغ التحصیلان را به کار گیرند.

    ربیعی با بیان اینکه طرح کارورزی در 3 استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شده است، افزود: این طرح تا 70 درصد به ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان منجر شده است. وی از طرحی برای اشتغال عموم مردم نیز خبر داد و گفت: این طرح حمایتی از کارفرمایان با پرداخت حق بیمه و کاهش هزینه های کارفرمایی به منظور ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار طراحی شده و هر کارفرما براساس این طرح موظف است تا تعداد تعیین شده ای نیروی کار را جذب کند.

    وی از طرح حمایتی از افراد دارای معلولیت نیز خبرداد و افزود: به منظور توانمندسازی این افراد متناسب با توانایی جسمی شان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی می کنند و با کاهش هزینه های کارفرمایی به اشتغال خواهند رسید.

    ربیعی گفت: طرح اشتغال عمومی در برخی مناطق به منظور تضمین اشتغال 4 ماهه به عنوان گامی برای اشتغال دائم نیز در دستور کار قرار گرفته است. وی بزرگترین طرح برای اشتغال در کشور را طرح تکاپو اعلام کرد و افزود: این طرح با تلاش کارشناسان بین المللی در کشورهای مشابه ایران نیز اجرا شده و تجربه موفقیت آمیزی داشته است.

    وزیر کار با بیان اینکه این طرح را در مجلس شورای اسلامی به تفصیل توضیح داده است، گفت: طرح تکاپو در سال 94 برای 7 استان و در سال 95 برای 20 استان به صورت آزمایشی اجرا شد.

    ربیعی افزود: این طرح در بخش های آی سی تی، گردشگری، خدمات مولد همچون حمل و نقل و لجستیک، بسته بندی، صنایع مکمل و پایین دستی انرژی براساس شرایط استان ها برنامه ریزی و اجرا می شود.

    وی گفت: 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی همراه با یارانه دولت و 600 میلیارد تومان کمک های فنی به منظور راه اندازی این طرح ها برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو