عصر بازار

تداوم سبزپوشی آیفکس

عصر اعتبار- آخرین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران در هفته جاری با دادوستد ۴۲۶ میلیون ورقه بهادار در ۴۵ هزار دفعه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به پایان رسید.

تداوم سبزپوشی آیفکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، آخرین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران در هفته جاری با دادوستد 426 میلیون ورقه بهادار در 45 هزار دفعه به ارزش بیش از یک‌هزار و 350 میلیارد ریال به پایان رسید، در همین حال شاخص فرابورس نیز با رشد نزدیک به 9 واحدی منجر به صعود آیفکس تا سطح 922 واحد شد.

    در معاملات امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه برای چندمین روز متوالی شاهد روند رو به رشد حجم دادوستدها و ثبت معامله اوراق بهادار در رقم بیش از 400 میلیون ورقه بودیم. در مجموع بازارهای اول و دوم نیز 211 میلیون سهم به ارزش 627 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. نماد ذوب با معامله 66 میلیون سهم در حالی بالاترین حجم دادوستدها را در اختیار گرفت که نماد چکاپا مربوط به گروه صنایع کاغذ پارس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

    رشد 8,8 واحدی آیفکس نیز روز جاری در حالی رقم خورد که عمده بار مثبت بر شاخص از جانب نماد «مارون» به میزان 3.8 واحد به وجود آمد. نمادهای «میدکو»، «شاوان» و «اپرداز» نیز نمادهای دیگری بودند که تاثیر زیادی بر رشد شاخص در این روز به جا گذاشتند.

    در این میان نگاهی به نمادهایی که بیشترین رشد یا افت قیمت را تجربه کردند نشان می‌دهد نمادهای «اپرداز»، «غفارس» و «بهپاک» تا سقف 5 درصد مثبت و نمادهای «قشیر»، «ثالوند»، «غدیس» و «بالاس» نیز بیشترین اقت قیمت را تجربه کردند.

    بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایراننیز روز جاری میزبان دادوستد کمتر از 300 هزار ورقه بهادار به ارزش تقریبی 289 میلیارد ریال قرار گرفت. اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی قرار گرفت.

    ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز امروز به بیش از 54 میلیارد ریال رسید. صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 2 میلیون ورقه به ارزش 37 میلیارد ریال در صدر ETFها ایستاد.

    در این میان اوراق تسهیلات مسکن نیز در بازه قیمتی 525 تا 707 هزار ریال دادوستد شد. به این ترتیب 59 هزار ورقه تسه به ارزش 42 میلیارد ریال در این تابلو مورد معامله قرار گرفت که کمترین قیمت آن به تسه آبان ماه 93 و بیشترین قیمت آن به فروردین 95 اختصاص یافت.

    در بازار پایه نیز سهامداران در مجموع سه تابلو معاملاتی شاهد نقل و انتقال 211میلیون ورقه بودند که ارزش آن بالغ بر 337 میلیارد ریال بود.به ترتیب نماد شرکت‌های کارخانجات مخابرات ایران و صنعتی دریایی ایران نیز بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار تجربه کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو