عصر بازار

رئیس اسبق اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد:

افزایش ۵ تا ۷ درصدی رونق بازار مسکن در سال جاری

عصر اعتبار- رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک از افزایش حدود ۵ تا ۷ درصدی رونق بازار مسکن نسبت به سال گذشته در دوره مشابه خبر داد.

افزایش ۵ تا ۷ درصدی رونق بازار مسکن در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی قلی‌خسروی با اشاره به اینکه ثبات سیاسی ثبات اقتصادی را نیز در بر خواهد گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل انتخابات شوراها و ریاست جمهوری توازن ثبات اقتصادی به هم خورده است.

    وی ادامه داد: امید است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را نیز سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند، اتفاقات خوبی در این سال رقم بخورد.

    رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک وضعیت فعلی بازار مسکن را گیج‌کننده تلقی کرد و افزود: در شرایط کنونی به دلیل آشفتگی‌های موجود نمی‌توان چیزی را معیار قرارداد یا روی آن حساب باز کرد.

    قلی خسروی با بیان اینکه ساختار فعلی بانک‌ها ساختار نامناسبی بوده و نیازمند اصلاح است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختار وام دادن مشکل دارد و باید سودها خودشان را نشان دهند و تسهیلاتی که به منظور رونق اقتصادی در نظر گرفته شده بودند، هر چه سریع‌تر اعطا شوند.

    وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار مسکن امسال از رکود خارج شود و احتمال دارد پس از انتخابات شکوفایی چشم‌گیری در این زمینه رخ دهد زیرا ما به سخنان مقام معظم رهبری ایمان داریم و قطعا این شکوفایی اتفاق خواهد افتاد.

    رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک در خصوص اینکه آیا همچنان بازار مسکن در رکود به سر می‌برد، عنوان کرد: در حال حاضر این بازار با رونق اندکی روبه‌رو شده است زیرا عده‌ای معتقدند قیمت ملک از شاخص تورم عبور خواهد کرد و به همین دلیل این بازار رونق گرفته است اما ما به دنبال آن هستیم که پس از انتخابات شکوفایی اقتصادی به معنای واقعی مشاهده شود.

    قلی خسروی عنوان کرد: هم اکنون نسبت به سال گذشته در دوره مشابه رونق بازار مسکن حدود پنج تا هفت درصد افزایش داشته و تعداد معاملات بیشتر شده است. پیش‌بینی می‌شود بعد از انتخابات بازار مسکن با رونق بیشتری روبه‌رو شود.

    وی اصلاح قانون بانکداری، تسهیلات وام و قانون وام از جمله اقدامات ضروری برای رونق بخشیدن به بازار مسکن تلقی و اضافه کرد: در حال حاضر ساختار بانک و وام باید تغییر کند و انجام چنین اقداماتی از جمله مواردی هستند که موجب رونق بخشیدن به بازار مسکن خواهند شد.

    رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: بانک‌ها نباید به صرف اینکه شخصی اقساط خود را پرداخت نکرد به تعیین جریمه و دیرکرد اکتفا کنند برای بهبود وضعیت کنونی لازم است بانک‌ها به محض اینکه فردی دو تا از اقساط را پرداخت نکرد وثیقه را به حراج بگذارد و پول برای تسهیلات بعدی آماده کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی