عصر بازار

پرداخت ۳۶۵ میلیارد تومان وام کم بهره به کارگاه های کوچک تولیدی در سال ۹۵

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت:۳۶۵ میلیارد تومان تسهیلات ویژه و کم بهره برای رونق بنگاه های کوچک و متوسط در دولت تدبیر و امید به این مجموعه ها پرداخت شده که این رقم غیر از طرح رونق تولید است.

پرداخت ۳۶۵ میلیارد تومان وام کم بهره به کارگاه های کوچک تولیدی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  شاتا،علی یزدانی با اشاره با دستاوردهای دولت یازدهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی افزود: بر اساس تفاهم نامه های موجود با بانک ها تسهیلات فنی و اعتباری بنگاه های کوچک 6 درصد زیر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و در این راستا 3465 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 1668 قرارداد در سال گذشته به کارگاه ها و تولیدی های کوچک و متوسط  پرداخت شده که زمینه اشتغال 33 هزار و 623 نفر را فراهم کرده است.

    وی از برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال جدید در بنگاه های کوچک و متوسط به عنوان یک برنامه مهم یاد کرد و افزود: در سال جاری برنامه های متنوعی برای افزایش تولید و اشتغال در شهرک های صنعتی داریم تا بتوانیم 130 هزار شغل با سرمایه گذاری های جدید ایجاد کنیم.

    مدیر عامل شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: امسال در 80 درصد شهرک های صنعتی هیچگونه افزایش قیمت نخواهیم داشت و تنها در 20 درصد شهرک ها و در حد نرخ تورم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

    وی از تمدید مشوق های سال قبل برای کارگاه ها و تولیدکنندگان مستقر در شهرک های صنعتی در سال جاری خبرداد و افزود:80 درصد از  بنگاه های مستقر در داخل شهرک ها که جرائم بابت معوقات خود داشتند امسال شامل بخشودگی می شوند.همچنین پیش پرداخت واگذاری زمین در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی از 30 درصد به 5 درصد کاهش یافت و مبلغ بازپرداخت وجوه نیز از 30 ماه به 48 ماه تبدیل شد تا امکان افزایش سرمایه گذاری و تولید پایدار در شهرک ها و نواحی صنعتی و در نهایت افزایش اشتغال بیش از پیش فراهم شود.

    معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تکمیل زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی را از جمله اقدامات خوب دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: در زمینه ایمنی دولت یازدهم اقدامات موثری در شهرک های صنعتی انجام دادهایم  به گونه ای که در حال حاضر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور 223 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که  113 ایستگاه یعنی حدود 50 درصد ایستگاه های موجود در 42 ماه فعالیت دولت ایجاد شده است.

    همچنین از مجموع 145 تصفیه خانه احداث شده در شهرک های صنعتی 55 مورد در دولت یازدهم انجام شده است.

    واگذاری اراضی منطقه  ویژه اقتصادی بوشهر امسال آغاز می شود

    معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت با اشاره به واگذاری مسوولیت 9 منطقه ویژه اقتصادی به سازمان صنایع کوچک تصریح کرد:این مناطق در استان های یزد،لرستان،بوشهر ،خراسان شمالی،فارس،کردستان،گلستان،سمنان و همدان قرار دارند وبرای تکمیل زیر ساخت های موجود در آن برنامه های ویژه ای توسط دولت در نظر گرفته شده است.

    یزدانی از واگذاری اراضی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در سال جاری خبرداد و افزود:مناطق یزد و لرستان در حال حاضر در دست بهره برداری هستند و سایر مناطق ویژه مراحل آماده سازی را طی می کنند.

    توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط

    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران توجه به بازار فروش تولیدات بنگاه های کوچک و متوسط را عامل اصلی موفقیت و دوام این بنگاه ها دانست و افزود:بازارهای داخلی و خارجی باید برای بنگاه های کوچک و متوسط سهل الوصول باشد و به همین خاطر برنامه های زیادی را اجرایی کرده ایم تا این بنگاه ها بتوانند در زمینه توسعه فروش و صادرات خود موفق باشند.

    یزدانی تاکید کرد:معرفی 170 بنگاه به خدمات بورس کالا و شناسایی یک هزار و سه واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی  از جمله اقداماتی بوده که سازمان صنایع کوچک برای ارتقا میزان فروش و صادرات کارگاه های کوچک و متوسط انجام داده است.

    به گفته این مقام مسوول در حال حاضر این تعداد بنگاه 1.7 میلیارد دلار صادرات دارند و در این راستا شرکت های مدیریت صادرات نیز تاکنون توانسته اند نقش مهمی در ساماندهی صادرات بنگاه های کوچک و متوسط ایفا کنند و دراین بخش تاکنون با 36 قرارداد توانسته اند 19 میلیون دلار صادرات داشته باشند.

    وی از کمک به صنایع کوچک برای شرکت در نمایشگاه های داخلی خبرداد و افزود:با هدف توسعه بازار محصولات صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر 50 درصد هزینه ها این تولیدکنندگان برای شرکت در نمایشگاه های داخلی پرداخت می شود و حمایت های خوبی نیز  برای  حضور در نمایشگاه های خارجی صورت می گیرد تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به بازار داخلی و خارجی عرضه کنند.

    یزدانی از شفاف شدن شرایط واگذاری زمین در شهرک های صنعتی و حذف رانت ها در این حوزه خبر داد و گفت:با اجرای طرحی موسوم به GIS  (جی آی اس) واگذاری شهرک ساماندهی شده و همه افراد می توانند به صورت آنلاین محل زمین مورد نظر خود را از طریق سامانه مشاهده کرده و اقدامات بعدی را به صورت هوشمند انجام دهند.

    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت یادآور شد : زیر ساخت های شهرک ها در حال توسعه است و همانگونه که در شش ماهه دوم سال 95 در بازدید از 270 شهرک صنعتی برنامه ریزی برای توسعه و تکمیل این شهرک ها صورت گرفت امسال نیز بازدید و بررسی امکانات 500 شهرک در دستور کار قراردارد تا زیر ساخت های این شهرک ها بیشتر از قبل توسعه یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو