عصر بازار

یک مقام مسئول خبر داد:

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان که بیشتر از نرخ تورم نیز محاسبه شده، در اردیبهشت ماه جاری اعمال می شود.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش در یازدهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار و در دومین روز از هفته کار و کارگر افزود: نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در سال های عملکرد دولت یازدهم، بیش از نرخ تورم پرداخت شده است.
    وی با بیان اینکه افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه 96 اعمال می شود، گفت: امسال، حداقل یک و نیم برابر اعزام بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی افزایش خواهد داشت.
    وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال 96، افتتاح چهار دستگاه بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در کشور پیش بینی شده است.
    نوربخش موضوع بهره برداری از 800 تخت جدید در تهران توسط سازمان تامین اجتماعی را یادآور شد و گفت: بیمارستان فیاض بخش با 650 تخت در دولت یازدهم کلنگ زنی شد وتا پایان امسال افتتاح خواهد شد و همچنین بیمارستان جدید هدایت در تهران که در حال ساخت است، امسال افتتاح می شود.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، ایلام، آبادان و دزفول، امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
    وی اظهار داشت: دولت یازدهم از اموال بیمه شدگان و بازنشستگان حراست می کند و حداقل یک هزار میلیارد تومان از اموال بیمه شدگان با احکام قوه قضائیه به سازمان تامین اجتماعی بازگشت.
    نوربخش گفت: سال گذشته 92 هزار میلیارد ریال ( 9 هزار و 200 میلیارد تومان) از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد و همچنین 60 هزار میلیارد ریال (6 هزار میلیارد تومان) از اموال بیمه شدگان با مصوبه دولت به دارایی های بیمه شدگان و بازنشستگان اضافه شد.
    وی افزود: علاوه بر تحولات در بخش های مستمری، درمان و سفرهای زیارتی، امسال برای بازنشستگان کارت بازنشستگی قابل شناسایی صادر می شود که از طریق آن خدمات رفاهی دیگر نیز به این افراد ارایه خواهد شد.
    علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره با بیان اینکه حل معیشت مستمری بگیران یک موضوع دارای اولویت است، گفت: سالخوردگی جمعیت یک مسئله اجتماعی است و نمی توان مساله سالمندی را نادیده گرفت و سلامت و پرداخت مستمری از وظایف مهمی است که سازمان تامین اجتماعی برای این موضوع و روند افزایش آن، باید تدابیری را انجام دهد.
    حسن صادقی رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این جشنواره با بیان اینکه دولت یازدهم به سازمان تامین اجتماعی توجه دارد، گفت: نگاه دولت احیای صنعت است و هرچه صنعت و تولید توسعه پیدا کند، سازمان تامین اجتماعی نیز شرایط بهتری خواهد داشت و اکنون محاسبات بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی ملاک عمل است.
    در پایان این جشنواره از سه نفر از پیشکسوتان جامعه کارگری کشور تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی