عصر بازار

کنترل تورم به اقتصاد ایران ثبات بخشید

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی گفت: کنترل تورم باعث ثبات در فضای اقتصادی شد و این موضوع زمینه ورود سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم کرده است.

کنترل تورم به اقتصاد ایران ثبات بخشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، تیمور رحمانی در خصوص اثرات کنترل تورم گفت: مزیت اصلی کنترل تورم و پایین نگاه داشتن آن، ایجاد ثبات در فضای اقتصادی است. وضعیت پایدار برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی این پیام را می دهد که امکان فعالیت و بهره برداری در کشور فراهم شده است.
    وی افزود: کشورهای دارای تورم بالا در دنیا، خیلی کم هستند و به طور عمده این کشورها از رشد پایین تری برخوردارند. در ایران هم اگر بخواهیم بر اساس سیاست های توسعه ای حرکت کنیم، می بایست بر پایین نگاه داشتن تورم تکیه کنیم و از این نظر عملکرد دولت یازدهم قابل قبول به نظر می رسد.
    این عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: دولت در عرصه اقتصادی دوراندیشی کرد، هرچند اثرات این حرکت دولت هنوز به طور محسوس در میان اقشار مردم دیده نمی شود. البته به دلیل مشکلاتی که اقتصادی کشور با آن دست به گریبان است می بایست بپذیریم که دولت ناگزیر به انتخاب بود و رشدی که مطلوب دولت است بدون هزینه صورت نمی گیرد.
    رحمانی با بیان اینکه رشد نقدینگی که در سال گذشته ایجاد شد، زمینه ساز افزایش تورم خواهد بود، خاطرنشان کرد: مساله افزایش نقدینگی در نظام اقتصادی کشور هر چند چشم انداز تورمی دارد، اما از آن مهم تر توجه به سر و سامان دادن به سیستم بانکی است. چرا که فعالیت بانک ها بدون نظارت و تصحیح ترازنامه اثرات منفی تری خواهد داشت و دستاورد کنترل تورم را بیشتر آسیب پذیر می کند.
    وی تاکید کرد: از سال گذشته تورم نقطه به نقطه شروع به افزایش کرد و به نظر می رسد این وضعیت در سال جاری هم ادامه داشته باشد و همین موضوع سبب می شود که سال 96 مجموع تورم تک رقمی نباشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی