عصر بازار

حواشی کاسپین به برکناری مدیریتی کشید

عصر اعتبار- برگزاری مجمع موسسه کاسپین با کنار گذاشتن مدیرعامل و معرفی اعضای جدید همراه شد. بانک مرکزی پیش‌تر از قصور و کوتاهی هیات مدیره کاسپین در ساماندهی تعاونی‌های زیرمجموعه آن خبر داده بود.

حواشی کاسپین به برکناری مدیریتی کشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در جریان نابسامانی های اخیر در موسسه کاسپین مجمع عمومی عادی این موسسه به طور فوق العاده برگزار شد که به تصمیماتی برای تغییر اعضای هیات مدیره انجامید.

    بر این اساس، ذکریا متحمل از مدیریت عامل کاسپین کنار رفت و افتخاری جایگزین وی شد. در عین حال که ترکیب اعضای هیات مدیره نیز با تغییراتی همراه بود.

    این در حالی است که کاسپین که از اواخر سال 1394 مجوز فعالیت رسمی را از بانک مرکزی دریافت کرده بود اما در جریان حواشی که درگیر آن شد نتوانست پاسخگوی سپرده گذاران خود باشد.

    در این بین بانک مرکزی یکی از عوامل به انحراف کشیده شدن کاسپین را کوتاهی هیات مدیره آن در انجام وظایف محوله در ساماندهی هشت تعاونی که در زمان دریافت مجوز مسئولیت آنها را پذیرفته بود، عنوان کرد.

    به هر حال در شرایطی که هشت تعاونی حسنات اصفهان، الزهرا مشهد، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، امید جلین مازندران، بدر طوس، پیوند مشهد و فرشتگان تحت نظارت کاسپین قرار گرفتند که چند ماه گذشته فعالیت این موسسه دچار اختلال شد و تا حدود پرداخت وجوه و حتی سود سپرده گذاران تعاونی های زیرمجموعه متوقف شد.

    این در حالی است که با الزام به تعیین تکلیف تعاونی ها و انتقال کامل دارایی های آنها به کاسپین، تا کنون پنج تعاونی به طور کامل منتقل شده و وضعیت دو تعاونی دیگر یعنی بدر توس و پیوند مشهد نیز قرار بود به زودی و البته تا پایان فروردین ماه مشخص شود.

    اما فرشتگان به عنوان بزرگترین تعاونی زیرمجموعه کاسپین همچنان در مرحله ارزیابی دارایی قرار دارد و پیش بینی بانک مرکزی بر تعیین تکلیف سپرده گذاران این تعاونی تا پایان فصل بهار است.

    انتقال دارایی و املاک تعاونی ها به کاسپین هنوز انجام نشده و تا نقدینگی لازم تامین نشود، ظاهرا پرداخت وجوه سپرده گذاران به حالت عادی باز نخواهد گشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی