عصر بازار

تبدیل آسه.آن به چهارمین اقتصاد جهان تا سال ۲۰۵۰

عصر اعتبار- 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی روز جمعه در فیلیپین، از ۱۰ عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) خواست برای کاهش تعرفه ها در منطقه و به صفر رساندن آن و از بین بردن موانع برای حذف تعرفه ها به طور جدی تلاش کنند.

تبدیل آسه.آن به چهارمین اقتصاد جهان تا سال ۲۰۵۰
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نخست وزیر مالزی که در نشستی با حضور رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا، بازیکنان کلیدی صنعت و تجارت در این منطقه و صاحبان صنایع کوچک و متوسط سخن می گفت، تصریح کرد: آ.سه.آن گام های بلندی در 50 سال گذشته برداشته و با 28 برابر کردن قدرت اقتصادی خود آن را از 87 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال 1975 میلادی به 2 هزار و 500 میلیارد دلار در سال 2014 رساند و در حال حاضر انتظار می رود تا سال 2050 میلادی به 9 هزار و 200 میلیارد دلار برسد و به چهارمین بلوک اقتصادی جهان تبدیل شود.
    وی که در این نشست در 'پاسای' منطقه ای در کلانشهر مانیل سخنرانی می کرد، گفت: این اعداد بزرگ و موقعیت قابل توجهی است. چالش های بزرگی در ادغام اقتصادهای کشورهای منطقه آ.سه.آن برای تبدیل شدن به یک بازار جهانی قابل توجه وجود دارد که باید هدایت شود.
    نجیب خطاب به شرکت کنندگان در این نشست آ.سه.آن که پیش از نشست سران برگزار شد، گفت: ما هنوز راه درازی در پیش رو داریم.
    وی که وزیر دارایی مالزی نیز می باشد، اشاره کرد که آ.سه.آن باید بیش از این تعرفه های تجاری خود را کاهش دهد و گفت اطلاعات سازمان تجارت جهانی نشان می دهد متوسط تعرفه در این بلوک منطقه ای حدود 4 درصد در سال 2015 بوده است.
    نخست وزیر مالزی به نوشته تارنمای 'فیل استار' به یکهزار شرکت کننده نشست، گفت که میزان تعرفه در بین کشورهای منطقه باید به صفر برسد و تجارت درون این اتحادیه بیشتر تسهیل شود.
    وی اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا برای رسیدن به عدد 9 هزار و 200 میلیارد دلار در اقتصاد تا سال 2050 میلادی به 20 درصد کاهش در هزینه های ثابت تجاری نیاز دارند.
    وی گفت: ما نیازمند اقدامات بیشتر و تسهیل کار بوده و باید فرایندهای گمرکی را استاندارد کنیم.
    در آیین گشایش این نشست 'لنی روبردو' معاون رئیس جمهوری فیلیپین، 'گلوریا ماکاپاگال آرویو' چهاردهمین رئیس جمهوری فیلیپین و دومین رئیس جمهوری زن این کشور و 'خوزه کانسپسیون' مشاور رئیس جمهوری فیلیپین در امر کارآفرینی حضور داشتند.
    سی امین نشست سران آ.سه.آن قرار است صبح شنبه با حضور سران 10 عضو این اتحادیه شامل مالزی، فیلیپین، تایلند، ویتنام، لائوس، برونئی، اندونزی، میانمار، کامبوج و سنگاپور در مانیل برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو