عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

بانک های بزرگ اروپایی بدون رویکرد سیاسی، بار دیگر با ایران همکاری کنند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: خواهان آن هستیم که بانک های بزرگ که پیش از تحریم با ما کار می کردند نظیر دویچه بانک، بار دیگر با ایران همکاری کنند و روابط کارگزاری داشته باشند.

بانک های بزرگ اروپایی بدون رویکرد سیاسی، بار دیگر با ایران همکاری کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «علی صالح ابادی» امروز (شنبه) در نشست تخصصی« بررسی وضعیت صنعت بانکی ایران در حال حاضر» چهارمین همایش تجاری ایران و اروپا با ذکر شرایط امروز نظام بانکی ایران گفت: با توجه به تک رقمی شدن تورم و نرخ 15 درصدی سپرده ها، نرخ بازدهی سپرده ها به میزان حقیقی مثبت شده است.
    صالح آبادی به نسبت مطالبات غیرجاری بانک ها اشاره کرد و گفت: این نسبت روند کاهشی را در سال های اخیر طی می کند.
    وی با اشاره به مهمترین اتفاقات در نظام بانکی پس از برجام گفت: بانک مرکزی بانک ها را ملزم کرد صورت های مالی را بر اساس 'آی اف ار اس' تنظیم کنند و امروز سامانه های مبارزه با پولشویی در نظام بانکی پیاده شده است.
    صالح آبادی از اجرای واحد مدیریت ریسک و تطبیق با مقررات بانکی در نظام بانکی خبر داد و گفت: شیوه های اعتبارسنجی مشتریان برای مدیریت ریسک مطابق با مقررات بانک در حال اجراست.
    وی افزود: امروز بانک های ایران با بانک های مختلفی روابط کارگزاری دارند و برخی نیز در تلاشند از طریق ایجاد شع خارجی روابط خود را توسعه دهند.
    مدیرعامل بانک توسعه صادرات، بر توسعه روابط تجاری ایران با اروپا تاکید کرد و افزود: این تجارت در دوره تحریم ها رو به کاهش بود که از سال گذشته میلادی این میزان مراودات تجاری رو به افزایش نهاده است.
    وی وجود فرصت های سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت و انرژی کشور را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری با اروپایی ها برشمرد و افزود: اروپا قبل از تحریم ها از شرکای اصلی تجاری ایران بوده است.
    «محمدرضا حسین زاده» مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این نشست گفت: بانک ملی با 90 سال سابقه، بیشترین شعب خارجی را در اختیار دارد و از دیرباز ارتباطات تنگاتنگی با اروپا داشته است.
    وی افزود: قبل از تحریم ها اعتماد دو جانبه ای بین بانک ملی با بانک های جهان برقرار بود اما تحریم ها همه چیز را به هم ریخت و موجب عقب ماندگی نظام بانکی ایران شد، ارتباطات قطع و فعالیت ها به داخل کشور محدود شد.
    حسین زاده افزود: در یک دهه تحریم، دنیا به ویژه بانک های جهان قوانین مختلفی اعمال کردند که با هدف شفاف سازی بیشتر و مبارزه با تروریسم و پولشویی اجرا شد و سبب شد ایران پس از تحریم ها فاصله با مقررات بین المللی احساس کند.
    وی با بیان اینکه بانک های ایرانی تلاش می کنند تا این فاصله را با استانداردهای بین المللی پر کنند، افزود: بانک مرکزی، دولت و مجلس قوانین خوبی را در زمینه مدیریت ریسک، شفافیت مالی و تطبیق با مقررات بین المللی تهیه کردند.
    مدیرعامل بانک ملی گفت: این بانک به همه شعب خارجی خود دستور داده که در حد اعلا استانداردسازی کنند و تحت قوانین کشور میزبان همکاری لازم را داشته باشند.
    وی با اشاه به گشایش های پس از برجام در حوزه افتتاح حساب های کارگزاری گفت: هرچند هنوز به نقطه ایده آل قبل از تحریم ها نرسیده ایم اما در حال اعتمادسازی هستیم.
    حسین زاده تاکید کرد: البته برخی بانک های بزرگ به دلیل رویکرد سیاسی به بهانه آمریکا حاضر به همکاری نیستند در حالیکه باید با توجه به منافع مشتریان خود، به توسعه روابط با ایران بیندیشند.
    مدیرعامل بانک ملی، از تجاری که در خارج با بانک های اروپایی همکاری می کنند، خواست به بانک های طرف قرارداد خود فشار بیاورند که با ایران همکاری کنند و نسبت به گشایش اعتبار اسنادی برای آنها اقدام کنند.
    وی اظهار داشت: بانک های ایرانی در توسعه روابط خود با بانک های اروپایی رویکرد حرفه ای و تخصصی دارند و از بانک های اروپایی نیز انتظار می رود چنین رویکردی را مورد توجه قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو