عصر بازار

بدهی ۱.۴ تریلیون دلاری دانشجویان آمریکایی به بانک‌ها

عصر اعتبار- دانشجویان آمریکایی ۱.۴ تریلیون دلار به دولت آمریکا و بانک‌های این کشور بدهکار هستند که افزایش شدیدی را نسبت به سال‌های قبل تجربه کرده است.

بدهی ۱.۴ تریلیون دلاری دانشجویان آمریکایی به بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص حجم بدهی دانشجویی در آمریکا یکی از معیارهای سنجش اوضاع اقتصادی جوانان در این کشور محسوب می‌شود. پیشتر وقتی که حجم بدهی وام‌های دانشجویی از حجم بدهی کارت‌های اعتباری در این کشور عبور کرد باعث تعجب بسیار در میان مردم این کشور شد و وقتی حجم بدهی وام‌های دانشجویی در آمریکا از مرز هزار میلیارد دلار عبور کرد این کشور را به شدت شگفت‌زده کرد.

    در حال حاضر حجم بدهی وام‌های دانشجویی به حدود 1.4 هزار میلیارد دلار رسیده است به عبارت دیگر دانشجویان آمریکایی 1.4 تریلیون دلار به دولت آمریکا و بانک‌های این کشور بدهکار هستند.

    علی‌رغم اینکه بسیاری از دانشجویان آمریکایی در تلاش هستند  تا با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور هزینه تحصیل خود را کاهش دهند اما به دلیل شرایط بسیار سخت قبولی در دانشگاه‌های دولتی و اینکه دانشگاه‌های دولتی نیز از دانشجویان شهریه بالایی دریافت می‌کنند و روند دریافت وام‌های دانشجویی در آمریکا همچنان رو به افزایش است.

    هزینه‌های تحصیل و شهریه دانشگاه در این کشور به قدری بالاست که والدین آمریکایی از سنین کم فرزندان خود اقدام به پس‌انداز برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های آنها می‌کنند. در حال حاضر درآمد خانوارهای آمریکایی به هیچ وجه پاسخگوی شهریه دانشگاه‌ها در این کشور نیست و  با اینکه دانشجویان تلاش می‌کنند وام شهریه نگیرند اما چاره‌ای جز دریافت وام ندارند.

    هزینه شهریه دانشگاه‌های خصوصی در آمریکا دو برابر دانشگاه‌های دولتی در این کشور است و آمارها نشان می‌دهد حدود 68 درصد از دانشجویان آمریکایی که در سال 2015 در مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند وام دانشجویی داشته و به طور میانگین هر دانشجو 30 هزار دلار بدهکار است.

    بر اساس آمارهای منتشر شده 44.2 میلیون نفر در آمریکا با معضل بازپرداخت وام دانشجویی خود روبه‌رو هستند و 11.2 درصد دانشجویانی که وام دریافت کرده‌اند با تأخیر در پرداخت اقساط خود مواجه هستند. هر گونه تأخیر در پرداخت اقساط وام دانشجویی در آمریکا به شدت در آینده دانشجویان تأثیرگذار است.

    66 درصد دانشجویانی نیز که در دانشگاه‌های دولتی آمریکا درس خوانده‌اند نیز به طور متوسط 25.5 هزار دلار بدهی دانشجویی دارند. این رقم در میان دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی آمریکا بالاتر بوده و حدود 75 درصد از آنها از این دانشجویان وام دریافت کرده که به طور متوسط هر یک از آنها 32.3 هزار دلار بدهکار هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی