عصر بازار

کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا عنوان کرد؛

آمادگی اروپابرای انتقال تکنولوژی کاهش آلایندگی‌های انرژی به ایران

عصر اعتبار- کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا گفت: این انجمن آمادگی دارد تا تکنولوژی مورد نیاز برای کاهش آلایندگی های ناشی از انرژی را در اختیار ایران قرار دهد.

آمادگی اروپابرای انتقال تکنولوژی کاهش آلایندگی‌های انرژی به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، میگوئل آریاس کنته کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا در اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار گفت:پس از برجام، وزارتخانه های متعدد ایران قراردادهایی را عقد و اجرا کردند. این در حالی است که اتحادیه اروپا تمایل دارد در زمینه انرژی و نفت و گاز و همچنین فعالیت های هسته ای همکاری بیشتری با ایران داشته باشد.

    او با اعلام اینکه میزان تجارت ایران به اروپا 79 درصد رشد داشته و میزان صادرات ایران به اتحادیه اروپا رشد 300 درصدی را تجربه کرده است، ادامه داد: در سال 2016 از سوی اتحادیه اروپا 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز انجام شد. در همین راستا اتحادیه اروپا آمادگی کامل را دارد تا برای قرار گرفتن اقتصاد ایران بر ریل موفقیت به ایران کمک کند.

    کمیسیونر انجمن انرژی اتحادیه اروپا، ایران و اتحادیه اروپا را دارای زمینه مشترک در حوزه امنیت انرژی و افزایش استفاده از انرژی پاک دانست و تصریح کرد:  امیدواریم زمینه های لازم برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا فراهم شده تا میزان مشارکت و همکاری‌مان افزایش یابد.

    به گفته آریاس کنته، مهمترین سیاست اتحادیه اروپا در زمینه افزایش استفاده از انرژی های نو افزایش بازارهای هدف برای فعالیت در این زمینه است. در همین راستا ایران برای تنوع‌بخشی به بازارهای مقصد می تواند موقعیت خوبی داشته باشد.

    این در حالی است که بر اساس سیاست های این اتحادیه تولید انرژی پاک تا سال 2020 میلادی باید افزایش یابد چرا که اتحادیه اروپا معتقد به این اصل است که باید تا حد ممکن میزان وابستگی های این اتحادیه به نفت و گاز را کاهش دهد.

    او اضافه کرد: تا سال 2030 میلادی باید 30 درصد از برق مورد نیاز این اتحادیه از طریق انرژی های پاک تامین شود. از سوی دیگر باید اعلام کنم انجمن انرژی اتحادیه اروپا آمادگی کامل را دارد تا تکنولوژی مورد نیاز برای کاهش آلایندگی های موجود را در اختیار ایران قرار دهد و به این ترتیب می تواند سرمایه گذاری های بیشتری در ایران داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو