عصر بازار

ثبت ۱۳ میلیون شماره شبا بانکی توسط مشمولین در سامانه سهام عدالت

عصر اعتبار- در حالی که تنها حدود یازده روز از راه اندازی سامانه وصول شماره شبا بانکی از سوی مشمولین سامانه سهام عدالت میگذرد تاکنون سیزده میلیون شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت ثبت شده است.

ثبت ۱۳ میلیون شماره شبا بانکی توسط مشمولین در سامانه سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، آخرین آمار ورود شبا بانکی مشمولین سهام عدالت حکایت از ثبت نزدیک به 13 میلیون شماره شبا بانکی توسط مشمولان در سامانه سهام عدالت دارد.

    این در حالی است که فقط حدود 11 روز از راه اندازی سامانه وصول شماره شبا بانکی مشمولان می گذرد و همین امر نشانگر استقبال خوب مردم از این سامانه است.

    مشمولان سهام عدالت میتوانند کماکان با مراجعه به سامانه سهام عدالت از وضع سهامداری و اطلاعات صورت حساب خود نیز آکاه شوند.در حال حاضر هر گونه معامله برگه سهام عدالت ممنوع و فاقد اعتبار است.

    برخی از پرسشهای متداول پاسخ به آنها در خصوص خرید و فروش ارزش سهام و دریافت سود به شرح زیر است:

    - آیا معامله کردن سهام عدالت امکان پذیر است؟

    در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت تنها ثبت نام شدگان قطعی مشمولان سهام عدالت محسوب می شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام و یا خرید و فروش برگه های در دست مشمولین غیر قانونی و بلااثر است.

    آزاد سازی و معاملاتی شدن سهام عدالت نیاز به مجوز مراجع ذیصلاح قانونی دارد.

    - زمان آزادسازی و معاملاتی شدن سهام چه وقت خواهد بود و نحوه معامله آن چگونه است؟

    زمان و نحوه معاملات سهام عدالت متعاقبا به صورت گسترده به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

    برگه های در اختیار مشمولین صرفا تاییدیه ثبت نام و عضویت در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارد و در زمان آزادسازی معامله و خرید فروش نیازی به ارائه این برگها از سوی مشمولین نیست.

    - ارزش سهام تخصیص یافته به هر نفر چقدر است؟

    ارزش سهام تخصیصی اولیه به هر نفر در زمان ثبت نام یک میلیون تومان بوده و در خانوارهای بالای 5 نفر مبلغ پنجاه میلیون ریال به تعداد اعضای خانوار تقسیم می وشد.

    میزان سهام تسویه شده هر فرد در صورتحساب آن مشمول قید شده و هر فرد مجاز است الباقی سهام را با پرداخت نقدی خود تملک کند که مبلغ آن نیز متعاقبا در صورتحساب هر مشمول از طریق همی سامانه اعلام می شود.

    - ارزش روز سهام تخصیص یافته به هر نفر از مشمولین چه مبلغی است؟

    ارزش روز سهام متناسب با افزایش یا کاهش ارزش سهام شرکتهای سرمایه پذیر در نوسان است لیکن در حال حاضر می توان با تخمین مناسب اعلام کرد ارزش روز این سهام حدود دو برابر ارزش زمان واگذاری و تخصیص اولیه آن است.

    - چرا برخی از مشمولین سود سهام عدالت دریافت کرده اند ولی به برخی دیگر هیچ گونه وجهی پرداخت نشده است؟

    بر این اساس به آن دسته از افرادی که تا قبل از سال 87 مشمول سهام هدالت شده اند از محل سود عملکرد سالهای 85 و 86 مبالغی به عنوان سود ÷رداخت شده است و به استناد تبصره 1 ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه جهوری اسلامی ایران که اشعار می دارد پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسید شده ممنوع است از سال 87 به هیچ یک از مشمولین سودی پرداخت نشده است و مبالغ مذکور بابت مطالبات دولت ناشی از اقساط سهام واگذار شده به حساب خزانه واریز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو