عصر بازار

مدیرعامل بانک ملی ایران:

بانک های ایران آماده همکاری های گسترده با بانک های اروپایی هستند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران ابراز داشت:بانک های ایرانی آماده همکاری های گسترده حرفه ای با بانک های اروپایی بویژه بانک های آلمانی هستند و انتظار داریم نگاه آنها نیز به همکاری ها حرفه ای باشد.

بانک های ایران آماده همکاری های گسترده با بانک های اروپایی هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد رضا حسین زاده در پانل تخصصی چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران -اروپا با تشریح وضعیت بانک های ایران قبل از تحریم به موقعیت ویژه بانک ملی ایران در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت:بانک ملی ایران با حدود ٩۰ سال سابقه بیشترین واحدهای بانکی ایران را در خارج از کشور دارد و از دیرباز همکاری گسترده ای با بانک های اروپایی داشته به طوری که بیشتر ارتباطات تجار در حوزه خارجی از طریق بانک ملی ایران انجام شده است.
    وی افزود:موقعیت ویژه بانک ملی ایران و خوشنامی این بانک در حوزه بین الملل زبانزد همه بوده است.
    حسین زاده ،تحریم های نظام بانکی را باعث توقف همکاری های رو به رشد و فعالیت های حرفه ای بانک های ایرانی در عرصه خارجی دانست و ادامه داد:خوشبختانه با تلاش های گسترده دولت محترم و اجرای برجام،فعالیت های مختلفی برای ایجاد ارتباطات بانکی با اروپا شروع شده به طوری که بانک ها شروع به استاندارد سازی و شفاف سازی فعالیت های خود متناسب با ضوابط و استانداردهای بین المللی کرده اند و اقدامات خوبی نیز انجام شده است.
    وی افزود:گشایش های خوبی در حوزه بانکداری بین الملل ایجاد شده و روابط کارگزاری بانک های ایرانی بویژه بانک ملی ایران رو به گسترش است.
    به گفته حسین زاده،قدم های خوبی در راه ارتباط بانک های ایران و اروپا انجام شده و تلاش بانک های ایران در اعتمادسازی است و بانک های اروپایی نیز باید به دور از مسایل سیاسی،به منافع مشتریان خود توجه کنند تا سطح همکاری های حرفه ای بانک های ایران و ارپا ارتقا یابد.
    وی به امکانات ویژه شعبه هامبورگ بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت:این شعبه موقعیت بسیار مناسبی دارد و فعالیت ها و همکاری های گسترده ای با بانک مرکزی آلمان دارد.
    مدیرعامل بانک ملی ایران افزود:بعد از تحریم واحد های بانک ملی ایران با کارگزاران خود ،٤۰ هزار پیام سوییفتی مبادله کرده اند و حدود یک میلیارد یورو نیز توسط آنها اعتبارات اسنادی گشایش یافته است.
    چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا صبح امروز شنبه نهم اردیبهشت ماه به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.
    این همایش با هدف ایجاد فضاهای مناسب و مستمر برای معرفی هر چه بیشتر فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری برگزار می شودو در مراسم افتتاحیه آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و ولی الله سیف ریس کل بانک مرکزی حضور داشتند.
    در این همایش تیمی نیز از مسوولان ارشد بانک ملی ایران متشکل از کریمی،پناهی ،شایان و شاهبازاعضای هیات مدیره و تنی چند از مسئولان حوزه بین الملل این بانک حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو