عصر بازار

مذاکرات جدید اقتصادی ایران و تایلند

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان روز گذشته با وزیر اقتصاد تایلند دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات جدید اقتصادی ایران و تایلند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی طیب نیا که در راس هیاتی به منظور شرکت در چهارمین نشست تامین مالی برای توسعه در تایلند به سر می برد، طی دیدار با وزیر اقتصاد تایلند، در خصوص توسعه روابط اقتصادی دو کشور گفتگو کرد.

    طیب نیا طی سخنانی در این دیدار، پیش نیاز توسعه روابط دو کشور را، تفاهم و توافق نهایی روی موافقتنامه های پایه ای از جمله اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری های گمرکی و حمایت از سرمایه گذاری متقابل خواند.

    وی همچنین توسعه روابط بانکی و کارگزاری بین ایران و تایلند را از جمله موضوعات مهم و پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با عنایت به رفع محدودیت های بانکی پس از برجام، هیچ مانع عمده و جدی در این ارتباط وجود ندارد و ما علاقمندیم روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور برقرار شده و بانک های ایرانی و تایلندی در کشورهای یکدیگر، شعبه تاسیس کنند.

    این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد تایلند نیز طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به اهمیت بالای کشورمان در منطقه و اراده جدی دولت تایلند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، موافقت خود را با نهایی کردن موافقتنامه های پایه ای میان دو کشور اعلام کرد.

    وی گفت: بانک های دو کشور می توانند با پول هایی محلی یا یورو حساب باز کنند و مبادلات دو کشور بر این اساس تسویه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی