عصر بازار

نخست وزیر لوکزامبورگ:

هزینه بریگزیت به ۴۰ تا ۶۰ میلیارد یورو می‌رسد

عصر اعتبار- اگزاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ برآورد کرد انگلیس برای تسویه تعهدات مالی خود در قبال اتحادیه اروپا در زمان خروج از این منطقه، حداقل ۴۰ میلیارد یورو (۴۴ میلیارد دلار) باید پرداخت کند.

هزینه بریگزیت به ۴۰ تا ۶۰ میلیارد یورو می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تعهداتش به اتحادیه اروپا پرداخت کند، بین 40 تا 60 میلیارد یورو برآورد شده است.

    مقامات اتحادیه اروپا پیش از این از دادن یک رنج قیمت اجتناب کرده و ترجیح داده بودند به رقم بالاتر متمرکز شوند و گفته بودند این رقم در مذاکرات آینده با انگلیس مشخص خواهد شد.

    نخست وزیر لوکزامبورگ به بلومبرگ گفت: حقیقت این است که یک بدهی وجود دارد و انگلیس تعهداتی داشته است.

    دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس، اعلام کرده است به تعهداتش نسبت به اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد، اما برآورد اولیه 60 میلیارد یورو را زیرسوال برده و همچنین اعلام کرده است تلاش خواهد کرد سهمی از دارایی‌های اتحادیه اروپا را کسب کند.

    ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز شنبه در زمان ورود به مذاکرات، اظهار کرد: مبلغ 60 میلیارد یورو تنها یک برآورد است.

    نخست وزیر لوکزامبورگ نیز اظهارات مشابه همتایان خود در اتحادیه اروپا را داشت و عنوان کرد: انگلیس ابتدا باید موضوع خروج از این بلوک را حل کند و همچنین موضوع حقوق شهروندان را پیش از این‌که دو طرف به یک توافق تجاری آتی دست پیدا کنند، مشخص کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی