عصر بازار

در جلسه هیات دولت تصویب شد؛

مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، به منظور ارتقای درآمد طبقات ضعیف و متوسط، با پیشنهاد افزایش مستمری مشمولان سازمان تأمین اجتماعی موافقت کرد.

مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر این اساس، از ابتدای سال 1396، (5 /14) درصد به مستمری حداقل بگیران مشمول سازمان تأمین اجتماعی و سایر سطوح نیز همانند سایر سطوح شاغلین افزوده می شود. چنانچه دریافتی حقوق بگیران با افزایش (5 /14) درصدی کمتر از 11 میلیون ریال در ماه باشد، پرداختی به این افراد به نحوی خواهد بود که تا سقف یاد شده تأمین شود.

    جهانگیری در آغاز این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه ، از خدمات پاسداران انقلاب اسلامی به کشور و فداکاری و ایثار جانبازان سرافراز قدردانی نمود و از نقش ارزنده معلمان و کارگران در تربیت نسل نو و رونق تولید و دستیابی به توسعه و پیشرفت کشور تشکر کرد.

    اختصاص بیش از 970 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از زلزله در خراسان رضوی

    دولت با اختصاص مبلغ 976 میلیارد و 370 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از زلزله در استان خراسان رضوی موافقت کرد.

    سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بطور کامل اجرا می شود

    هیات وزیران در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی، مقرر کرد طرح سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بطور کامل اجرا شود.

    بر این اساس، کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند همه معاملات کوچک، متوسط و بزرگ خود را (به روش هایی نظیر خرید، مناقصه و مزایده) با رعایت فرآیند برگزاری مناقصات و مزایده ها از طریق این سامانه به انجام برسانند.

    فعال سازی این سامانه گام مهمی در ساماندهی معاملات دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

    بررسی گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص عملکرد اجرایی مدیریت سبز در دستگاه های دولتی

    در این جلسه هیات وزیران، ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست از عملکرد دستگاه های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در موضوع اجرای برنامه مدیریت سبز ارایه شد.

    مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات، کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها است و عملکرد کلیه دستگاه ها براساس این محورها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

    در این گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، ستاد وزارت نیرو، شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از حیث مدیریت سبز ارزنده تشخیص داده شد.

    از نتایج حاصل از اجرای این برنامه در سال 94 صرفه جویی 89 میلیون مترمکعب گاز مصرفی و 56 هزار مگاوات برق مصرفی در 28 ساختمان دولتی است.

    همچنین از نتایج اجرای این برنامه کاهش 170 هزار تن گاز گلخانه ای که عامل گرم شدن زمین و وقوع سیلاب ها و خشکسالی هاست، قابل ذکر است و علاوه بر کاهش گازهای گلخانه ای، آلاینده های هوا نیز به میزان 364 تن کاهش یافته اند.

    مجوز انتقال سند مالکیت اراضی شرکت ذغال سنگ کرمان به کارگران این شرکت صادر شد

    هیات وزیران به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد واگذاری اراضی واقع در بخش 13 کرمان، شهرستان زرند به کارگران و کارکنان شرکت معادن ذغال سنگ زرند کرمان را که سابقاً از سوی شرکت مذکور بابت پاداش پایان خدمت افراد یاد شده بوده است، تنفیذ و نسبت به انتقال بلاعوض سند مالکیت اراضی مذکور به آنان یا قائم مقام قانونی و قراردادی آنان اقدام نماید.

    برنامه زمانبندی تولید و عرضه بنزین مطابق استاندارد ملی ایران تعیین شد

    دولت برنامه زمان بندی تولید، توزیع و عرضه بنزین را مطابق آخرین ویرایش استاندارد ملی ایران در نقاط مختلف کشور تعیین کرد.

    به موجب تصمیم هیات وزیران، از ابتدای تیرماه سال جاری توزیع و عرضه بنزین مطابق استاندارد ملی ایران در 15 شهر شامل بندرعباس، رفسنجان، قم، چابهار، یزد، کرمان، بوشهر، همدان، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار، نیشابور و ساری در تمام جایگاه‌های درون شهری، از ابتدای فروردین ماه 1397 در 60 درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در تمام جایگاه های درون شهری، از ابتدای فروردین ماه 1398 در 80 درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و تمام جایگاه های درون شهری و از ابتدای فروردین ماه 1400 در تمام شهرها و جایگاه‌های کشور خواهد بود.

    این تصمیم با هدف کاهش آلاینده های موجود در بنزین و نقش آن در سلامت افراد جامعه اتخاذ شده است.

    ضوابط ساخت و ساز شهرسازی جدید در پهنه گسل های زلزله به تصویب رسید

    هیات وزیران به منظور جلوگیری از بروز خسارات‌های جانی و مالی در زمان زلزله و لزوم اقدامات لازم برای تدوین نقشه دقیق گسل‌ها برای استفاده در ساخت و سازهای شهری، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد ضوابط ساخت و ساز و شهرسازی جدید در پهنه گسل های زلزله و حریم آنها و ضوابط ایمن سازی سازه های موجود در پهنه های مذکور را حداکثر ظرف 6 ماه تدوین و با رعایت مقررات مربوط ابلاغ نماید.

    دولت همچنین کلیه دستگاه های اجرایی را مکلف کرد در مورد بناهای متعلق یا تحت مدیریت خود، نسبت به اجرای ضوابط مذکور در چارچوب زمان بندی تعیین شده در آن با اولویت تهران و سایر کلانشهرها و ساختمان های با اهمیت خیلی زیاد اقدامات لازم را به عمل آورند.

    مجوز ایجاد شهرک صنعتی صنایع پایین دستی خمین صادر شد

    هیات وزیران به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجازه داد نسبت به ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان خمین اقدام نماید.

    این تصمیم را با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و سیاسی شهرستان خمین (همجواری با شهرک صنعتی خمین) و وجود پتانسیل‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی و محرومیت­زدایی از این شهرستان اتخاذ کرد.

    ایران بدهی خود به بانک بین المللی ترمیم و توسعه را تسویه می کند

    دولت به بانک مرکزی اجازه داد از محل منابع داخلی خود نسبت به تأمین و پرداخت بدهی ناشی از تعهدات دولت جمهوری اسلامی ایران به بانک بین المللی ترمیم و توسعه به منظور تعدیل ارزش ریالی اقدام نماید.

    لایحه موافقت نامه حمایت از سرمایه گذاری متقابل بین ایران و لوکزامبورگ تصویب شد

    در ادامه، هیات وزیران با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت لوکزامبورگ موافقت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی