عصر بازار

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به دهیاری ها تا سقف ۵ میلیارد ریال

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: دهیاران با ارائه طرح های توجیهی، فنی و اقتصادی تا سقف پنج میلیارد ریال می توانند در روستا برای اشتغالزایی تسهیلات دریافت کنند.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به دهیاری ها تا سقف ۵ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هادی شهسوارپور روز یکشنبه در همایش دهیاران شهرستان رابر افزود: قانون جامع دهیاری ها در حال تدوین است و امنیت شغلی دهیاران پس از همایش دهیاران کشور با رئیس جمهوری در حال پیگیری است.
    وی گفت: با توجه به قراردادها و تفاهم نامه های صورت گرفته به افراد سرمایه گذار نیز وام هایی از طریق بانک سینا، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک در قبال اشتغالزایی خرد و کلان برای روستاییان پرداخت می شود.
    وی اضافه کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری رتبه سوم کشور را در زمینه قیر رایگان داشته و واگذاری ماشین آلات، اجرای آسفالت و زیرساخت راه روستایی، طرح های عمرانی روستایی، احداث بوستان، بیمه سلامت روستایی و افزایش یارانه اقشار آسیب پذیر از اهم خدمات دولت تدبیر و امید بوده است.
    مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا قلمداد شده اند که در روستاها وظایف خود را شناخته و بر اساس قانون اقدام کنند.
    وی با بیان اینکه دهیار در روستا 48 وظیفه قانونی دارد افزود: باید ظرفیت ها و قابلیت های روستاها را بشناسیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم آمار مهاجرت از روستاها را کاهش دهیم و با اشتغال و تولید در روستا جوانان را جذب مناطق روستایی کنیم.
    شهسوارپور با اشاره به دیدگاه توسعه گرایانه استاندار کرمان گفت: استاندار در بحث اقتصاد مقاومتی، معین مناطق استان را مشخص کرده و آنچه باعث برنامه ریزی دقیق در روستا می شود آمار و اطلاعات صحیح است که با اطلاعات عمومی صحیح محلی در روستا سند اشتغال روستا مشخص خواهد شد.
    فرماندار رابر هم در این همایش با اشاره به اهمیت انتخابات 29 اردیبهشت گفت: با توجه به اهمیت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم، با نشاط و حضور حداکثری مردم آماده کنند.
    علیجان سلیمانی افزود: دهیاران در روستاها تمام تلاش خود را به خدمت رسانی به مردم معطوف دارند تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم.
    در این همایش با اهدای لوح تقدیر به امضای استاندار از دهیاران شهرستان رابر تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی