عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد خواستار شد:

پایبندی دستگاه های اجرایی به ضوابط دولت الکترنیک

عصر اعتبار- معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد خواستار پایبندی دستگاه های اجرایی به ضوابط دولت الکترونیک بر اساس استانداردهای نظام استعلامات مجوزهای کشور شد.

پایبندی دستگاه های اجرایی به ضوابط دولت الکترنیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، حسین میرشجاعیان طی سخنانی در همایش و کارگاه آموزشی "پیاده سازی و توسعه پنجره های واحد _ بازخوانی تجربیات موفق جهانی" با بیان این مطلب، یکی از مهم ترین ضوابط دولت الکترونیک را توسعه پنجره واحد خواند و گفت: آیین نامه پنجره واحد خدمات شهری و پنجره واحد خدمات کشاورزی تهیه شده که جهت تصویب نهایی به هیات دولت تقدیم خواهد شد.
    وی تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه های اجرایی این است که ارتباطات مربوط به استعلامات و مکاتبات مرتبط با مجوزهای بین دستگاهی را در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام دهند.

    میرشجاعیان در ادامه، 10 سرویس پر نیاز نظام استعلامات کشور برای انجام فعالیت های اقتصادی و خدماتی را عبارت از تایید مدارک ثبتی، تایید اطلاعات هویتی، اساسنامه شرکت، تایید اجاره نامه، استعلام وضعیت نظام وظیفه، آگهی روزنامه رسمی، گواهی عدم سوءپیشینه، تاییدیه اماکن، تایید مدارک تحصیلی و گواهی آموزشی عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه تا کنون تعداد 8900 سرویس برای 1600 مجوز در قالب نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور احصاء شده است، سهم قوه مجریه از این مجوزها را 40 درصد اعلام کرد.

    معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد، سرویس های بین دستگاهی را عبارت از هر نوع استعلام، مجوز پیش نیاز، مدارک مانند فتوکپی اسناد مختلف، اظهار نظرهای کارشناسی، تاییدیه، گواهینامه، فیش بانکی و مواردی از این دست عنوان کرد.

    وی بیشترین میزان استعلامات صادره در کشور را به ترتیب با 27 درصد مربوط به قوه قضائیه (با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) با تعداد دو هزار و 479 سرویس، 18 درصد نیروی انتظامی با تعداد 1225 سرویس، 11 درصد وزارت اقتصاد با 982 سرویس (به محوریت سازمان امور مالیاتی)، 9 درصد وزارت کشور با 798 سرویس (به محوریت سازمان ثبت احوال کشور) و پنج درصد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 415 سرویس اعلام کرد که در مجموع پاسخگویی به 70 درصد استعلامات کل کشور را بر عهده دارند.

    میر شجاعیان بیشترین دستگاه های استعلام گیرنده در کشور را شامل اتاق اصناف با 58 درصد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هفت درصد، وزارت جهاد کشاورزی با شش درصد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چهار درصد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی با سه درصد استعلامات دریافتی اعلام کرد.

    گفتنی است، "نظام استعلامات مجوزهای کشور" آذر ماه سال گذشته با حضور وزیر اقتصاد به طور رسمای رونمایی شد.

    شایان ذکر است، همایش و کارگاه آموزشی "پیاده سازی و توسعه پنجره های واحد _ بازخوانی تجربیات موفق جهانی" با حضور مدرسان داخلی و خارجی، از صبح امروز به مدت دو روز در محل سالن مدرس وزارت اقتصاد در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو