عصر بازار

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

اجرای موافقتنامه تامین اجتماعی ایران و ترکیه

عصر اعتبار- مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی از اجرای موافقتنامه تامین اجتماعی بین کشورهای ایران و ترکیه خبر داد.

اجرای موافقتنامه تامین اجتماعی ایران و ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» از سازمان تامین اجتماعی، حسین جودکی در اولین جلسه اجرای موافقتنامه تامین اجتماعی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که با حضور نمایندگان ذیربط برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به تصویب قانون موافقتنامه تامین اجتماعی بین این دو کشور، توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی ریاست جمهوری، اولین جلسه کارگروه تخصصی اجرای توافقنامه تشکیل شد.
    وی اظهار داشت: تهیه و ابلاغ آیین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوط به نحوه بیمه اتباع و مهاجرین خارجی در چارچوب موافقتنامه ها و مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار و تهیه و تدوین پیش نویس قرار دادها و موافقتنامه ها با سایر کشورها و نظارت بر اجرای آن، از وظایف اداره کل اتباع است.
    جودکی اضافه کرد: به منظور تعامل هر چه بیشتر و انجام هماهنگی‌های لازم با مبادی درون و برون سازمانی، اداره کل اتباع اقدام به تشکیل دبیرخانه و کمیته اجرایی قانون یادشده کرده است.
    وی تاکید کرد: در صدد هستیم با ارائه فرایندها، خط مشی ها، رویه ها و راهکارها، مسیر اجرای کامل این موافقتنامه تبیین و مشخص شود.
    به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی در 9 کشور جهان ، کارگزاری رسمی برون مرزی دارد که به منظور تسریع و تسهیل در امر بیمه ایرانیان خارج از کشور است؛ البته ظرفیت کارگزاری رسمی برون مرزی تامین اجتماعی در مرحله نخست در کشورهای کویت، قطر، عمان، جمهوری خلق چین، امارات متحده عربی، عراق، کانادا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا فراهم شده است.
    طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، بیمه ایرانیان خارج از کشور از خدمات جدید سازمان تامین اجتماعی در سه سال گذشته است و این گروه از افراد می توانند با تحت پوشش قرار گرفتن، از خدمات این سازمان برخوردار شوند.
    براساس این گزارش، تمامی اتباع ایرانی اعم از شاغل در فعالیت های مختلف و یا غیرشاغل در خارج از کشور که فاقد نظام بیمه ای نزد سایر صندوق ها و سازمان تامین اجتماعی هستند، می توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن در این سازمان اقدام کنند.
    ایرانیان خارج از کشور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند.
    براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر حدود 42 میلیون تن از خدمات این سازمان بهره مند هستند که 13 میلیون تن از این شمار، بیمه شده اصلی محسوب می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی