عصر بازار

راه سو استفاده از دفترچه‌های بیمه بسته شد

عصر اعتبار- معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات راه اندازی سرویس «استحقاق بیمه درمان» را سبب از میان رفتن امکان سوء استفاده های احتمالی از دفترچه های بیمه اعلام کرد.

راه سو استفاده از دفترچه‌های بیمه بسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این سرویس با تلاش سه ماهه بیمه سلامت ایرانیان و بیمه تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان فناوری اطلاعات ایران فراهم شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

    وی افزود: با عملیاتی شدن سرویس استحقاق بیمه درمان، 106 سرویس در مرکز ملی تبادل اطلاعات (جی.اس.بی- GSB) فراهم شد و اجرای مرحله آزمایشی این مرکز به پایان رسید.

    معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران یادآوری کرد این سرویس نخستین خدمت برای اجرای تفاهمنامه وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی محسوب می شود

    ** کاربردهای سرویس استحقاق بیمه درمان

    معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: به واسطه این سرویس امکان استعلام مرکزهای درمانی درباره بیمه های مورد استفاده بیمار فراهم می شود و از طریق آن می توان حذف دفترچه های فیزیکی را آغاز کرد.

    باقری اصل تاکید کرد با اجرای سرویس استحقاق بیمه افزون بر بستن راه های سوء استفاده از دفترچه های درمانی صرفه جویی زیادی می شود که از محل صرفه جویی این خسارت ها می توان امکان ساخت چندین بیمارستان را فراهم کرد.

    وی اعلام کرد اکنون مذاکره با سایر بیمه ها حتی بیمه های تکمیلی برای افزوده شدن به این سامانه ادامه دارد و زیرساخت های فنی مورد نیاز برای این امر فراهم شده است.

    به گفته این مسوول، سرویس استحقاق بیمه درمان همسو با طرح دولت الکترونیک راه اندازی شده است که در برنامه های مصوب اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جشم می خورد.

    دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارایه خدمت بموقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی دنبال می شود.

    بکارگیری دولت الکترونیک و سامانه های هوشمند در دستگاه های اداری به واسطه از بین بردن ارتباط مستقیم گیرنده خدمت با ارایه کننده آن زمینه بسیاری از فسادهایی را که می تواند در مواجه افراد با یکدیگر بروز کند از بین می برد.

    اسفندماه گذشته اعلام شد بیمه شدگان تامین اجتماعی از این پس در همه مرکزهای درمانی و بیمارستانی این سازمان می توانند بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و فقط با ارایه کارت ملی، خدمات دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی