عصر بازار

نوسان قیمت طلا در نزدیکی کمترین قیمت ۳ هفته گذشته

عصر اعتبار- با کاهش تقاضا برای طلا و افزایش ارزش بازار اوراق بهادار و تقویت ارزش دلار در برابر ین، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی کمترین قیمت ۳ هفته گذشته که روز دوشنبه ثبت شد، قرار دارد.

نوسان قیمت طلا در نزدیکی کمترین قیمت ۳ هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، با کاهش تقاضا برای طلا و افزایش ارزش بازار اوراق بهادار و تقویت ارزش دلار در برابر ین، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی کمترین قیمت 3 هفته که روز دوشنبه ثبت شد، قرار دارد.

    قیمت طلا در معاملات امروز 1.35 دلار کاهش یافت و 1255.23 دلار در هر اونس فروخته شد. قیمت طلا روز گذشته به 1253 دلار سقوط کرد که کمترین میزان از 11 آوریل به شمار می‌رود.

    با پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با رهبر کره شمالی، به نظر می رسد وی می خواهد برخی از نگرانی‌های ژئوپلتیکی را کاهش دهد.

    ریچارد شو، مدیر بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای چین گفت:«نگرانی‌های ژئوپلتیکی کاهش یافته اما هنوز امکان برگشت دارد. طلا بهبود خواهد یافت اما برای مدتی پیش از اینکه جهت حرکت قیمتی را پیدا کند، در یک محدوده قیمتی حرکت خواهد کرد.»

    جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «این کاهش یک درصدی قیمت طلا در روز دوشنبه نشان‌دهنده این است که جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری که اخیرا سبب تقویت قیمت‌ها شده بود، به سرعت در حال از بین رفتن است.»

    همچنین فدرال رزرو امروز نشست دو روزه خود را آغاز خواهد کرد و سرمایه‌گذاران احتمالا منتظر یافتن سرنخ‌هایی هستند.

    مارک تو، رئیس تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ گفت: «هیچ گونه‌ تغییری در مورد نرخ بهره بانکی شاهد نخواهیم بود و این امر برای طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره خوب است.»

    ارزش سهام‌های آسیایی امروز به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید. ارزش دلار در برابر ین نیز به بالاترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی