عصر بازار

ربیعی:

۱۱ میلیون حاشیه نشین بیمه شدند

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در دولت یازدهم ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور بیمه شدند، ضمن اینکه این برنامه همچنان در حمایت از قشر ضعیف جامعه تداوم دارد.

۱۱ میلیون حاشیه نشین بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی دوشنبه شب در مراسم هم‌اندیشی کارگران، صنعت‌گران و جامعه کار و تلاش استان قم افزود: از دغدغه های اصلی ما وضعیت کارگران غیر رسمی و حاشیه نشینان در شهرها هستند که در این راستا برنامه هایی در ساماندهی این وضعیت اتخاذ شد.

    وی بیان کرد: در این دوره تشکل‌های کارگری 47 درصد و تشکل‌های کارفرمایی 67 درصد در سطح کشور افزایش یافت و در راستای تثبیت شغل در جامعه فعالیت هایی به ثمر نشست.

    ربیعی خاطرنشان کرد: امنیت شغلی هنگامی که میان عرضه و تقاضا توازن برقرار نباشد به خطر می‌افتد در این راستا برنامه‌هایی در جهت حفظ امنیت شغلی و تثبیت شغلی در دست اجراست.

    وی اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم حرکت از جامعه توزیعی به سمت تولیدی بود، در این روش به جای توزیع پول بدون نگاه کارشناسی، ظرفیت های تولید و اشتغال ایجاد می شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در جامعه توزیعی درآمدهای نفتی به عنوان سرمایه های ملی به تولید تبدیل نمی شود و اقتصاد را وابسته می کند. در حالی که در جامعه تولیدی، ظرفیت های مهم اقتصادی ایجاد می شود و تولیدات داخلی به سمت بازارها می رود و جایگاه کارگران ارتقاء پیدا می کند.

    ربیعی ادامه داد: دولت اقدامات مهمی را در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در کشور به سرانجام رساند و فضای همدلی خوبی را در میان جامعه کارگری و کارفرمایی به وجود آورد.

    وی عنوان کرد: در ابتدای دولت یازدهم 2 هزار و 400 کارخانه در وضعیت خطرناکی در تعطیل شدن به سر می بردند که با اقدامات انجام شده در حدود 400 کارخانه تولید خود را از سر گرفتند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یک کارخانه هیچ گاه در طول یک یا دو سال تعطیل نمی‌شود بلکه با مشکلات اقتصادی در کشور در طول 8 سال این اتفاق شکل می‌گیرد، از این رو حل مشکلات آن نیز به زمان بیشتری نیاز دارد.

    وی تصریح کرد: کارگران سرمایه های مهمی در کشور به شمار می روند و اعتماد آن ها موجب می شود بسیاری از مشکلات حل گردد.

    ربیعی خاطرنشان کرد: از اقدامات مهم دولت تخصیص اعتباری بالغ بر 16 هزار و 500 میلیارد تومان در جهت تثبیت وضعیت اشتغال است. همچنین کاهش تلفات پیرامون حوادث ناشی از کار نیز از دیگر رویکردهای مهم دولت است که در این زمینه شاهد کاهش 40 درصدی حوادث کار بوده ایم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این دوره ارزش بیمه روستائیان و عشایر بیش از 500 درصد افزایش یافت و کارگران زیادی در حوزه تولید و کشاورزی و دامداری از خدمات بیمه ای بهره مند شدند.

    وی بیان کرد: همچنین در دولت فعلی بیش از 100 هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که با برنامه های در دست اقدام 100 هزار نفر دیگر تا پایان اردیبهشت بیمه می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو