عصر بازار

کسری سود سهام مشمولین چقدر است؟+ سند

عصر اعتبار- مشمولینی که در دوره‌های گذشته سود دریافت کرده اند مبلغ سود از صورتحساب اصلی افراد کسر و در گردش حساب مشمولین موجود خواهد بود و سود سایر سال‌های سهام عدالت همان مبلغ قید شده در صورتحساب است.

کسری سود سهام مشمولین چقدر است؟+ سند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، در حالی حدود دو هفته از دومین فاز ساماندهی سهام عدالت برای دریافت شماره حساب از مشمولین می‌گذرد که ظرف این مدت بیش از 15 میلیون نفر شماره شبای خود را به ثبت رسانده اند.

    همچنین از میان بیش از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت بیش از 30 میلیون نفر صورتحساب دریافت کرده‌اند و این اعداد ارقام با وجود گذشت زمان اندک از بازگشایی سامانه سهام عدالت چشمگیر بوده است.

    فاز دوم ساماندهی سهام عدالت تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و سپس فاز سوم پس از واریز سود در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد که این مرحله مربوط به زمان آزاد سازی سهام عدالت، خرید و فروش سهام است که زمان و نحوه چگونگی این موضوع باید از طریق مجلس و دولت صورت گیرد که زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

    در این رابطه سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: فاز سوم ساماندهی سهام عدالت مربوط به زمان آزاد سازی می‌شود که این موضوع باید از طرف مجلس و دولت تعیین و تکلیف شود.

    وی در توضیح مبلغ سود سال 95 سهام عدالت گفت: سهام عدالت طرحی 10 ساله بوده که در اصل سال 94 به پایان رسیده است و با توجه به اضافه شدن یک‌سال به ظرف زمانی سهام عدالت مشمولین سود یکساله خود را پس از ارائه شماره شبا به سامانه سهام عدالت و در اوایل نیمه دوم سال جاری دریافت خواهند کرد.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه افزود: سود مربوط به یک سال سهام عدالت و خارج از زمان محدوده زمانی تعیین شده برای سهام، حدود 90 هزار تومان است که این سود به صورت مجزا به حساب مشمولین اریز می‌شود و هر یک از افراد باید شماره حساب جداگانه به سامانه ارائه کنند و امکان واریز سود به حساب سرپرستان خانوار وجود ندارد و مشمولینی که شماره حساب خود را تا شهریور ماه ارائه کنند در ابتدای نیمه دو سال سود خود را دریافت خواهند کرد.

    سبحانی اظهار کرد: مشمولینی در سال 87 در یک تا دو مرحله سود دریافت کرده‌اند مبلغ سود دریافتی از صورتحساب این افراد کسر خواهد شد و در آن قید می‌شود که هر میزان سود دریافتی بیشتر باشد از ارزش فعلی سهام این افراد کاسته خواهد شد.

    وی در پاسخ به اینکه سودمابقی سال‌های سهام عدالت چه خواهد شد، گفت: قرار نیست مبلغی به عنوان سود همانند سال 87 به مشمولین پرداخت شود و رقم موجود در صورتحساب اشخاص مربوط به سود این مدت بوده و افرادی که مبلغی به عنوان سود دریافت کرده‌اند، از صورتحسابشان کسر خواهد شد.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: قیم و سرپرست کودکان مشمول سهام عدالت باید به صورت جداگانه برای این افراد برای دریافت سود سهام عدالت حساب باز کنند، زیرا سود تن‌ها به حساب شخصی افراد واریز می‌شود.

    سبحانی خاطر نشان کرد: صورتحسابی که مشمولین از طریق سامانه سهام عدالت دریافت می‌کنند، فاقد هر گونه ارزش معاملاتی بوده و تن‌ها اطلاعات شخصی و حساب سهام در آن قید شده است و برگه اصلی سهام در زمان آزاد سازی که از سوی مجلس و دولت تعیین خواهد شد، ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی