عصر بازار

مدیرکل امور مالیاتی گلستان مطرح کرد

اعلام زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۳۹۶

عصر اعتبار- مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سال جدید را اعلام کرد.

اعلام زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی‎اصغر هزارجریبی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل جلوگیری از حجم مراجعات مؤدیان مالیاتی در ارائه و تکمیل اظهارنامه مالیاتی، زمان آن تغییر کرد، امسال نیز، زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق سال گذشته خواهد بود و هیچ‎گونه تغییری در این زمان‎بندی به وجود نخواهد آمد.

    وی با بیان اینکه در اظهارنامه مالیاتی، پرداخت مالیات با توجه به درآمد افراد در نظر گرفته می‎شود، گفت: زمان ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) در خرداد و تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی  در تیرماه می‎باشد.

    مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان بیان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات در روزهای پایانی تکمیل اظهارنامه مالیاتی و مراحل مختلف ثبت‌نام، از مؤدیان محترم مالیاتی درخواست می‎شود  تا در روزهای ابتدایی نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام و این امر را به روزهای پایانی موکول نکنند.

    هزارجریبی خاطرنشان کرد: تکمیل اظهارنامه مالیاتی تنها از طریق  پایگاه الکترونیکی انجام می‌شود و مؤدیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به دریافت و ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

    *مؤدیان مالیاتی نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام کنند

    مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان به دریافت کد اقتصادی از سوی مؤدیان مالیاتی اشاره کرد و گفت: کد اقتصادی به منزله شناسنامه فعالیت‎های اقتصادی مؤدیان مالیاتی محسوب و تمام فعالیت‌های اقتصادی در قالب کد اقتصادی نشان داده می‎شود.

    هزارجریبی با بیان اینکه تمام مؤدیان مالیاتی به منظور برخورداری از معافیت‌های مالیاتی نسبت به تکمیل ثبت‌نام برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنند، گفت:  تمام مؤدیان مالیاتی نسبت به پیش ثبت‌نام کد اقتصادی اقدام  اما هنوز نسبت به  تکمیل این مرحله  اقدام نکرده‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: مؤدیان محترم مالیاتی به پیامک سازمان مبنی بر نهایی شدن ثبت‌نام برای دریافت کد اقتصادی توجه کنند چرا که یکی از مراحل اساسی در طرح جامع مالیاتی تکمیل فرم دریافت کد اقتصادی است.

    مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با بیان اینکه دریافت کد اقتصادی موجب شفاف شدن فعالیت‎های اقتصادی مؤدیان مالیاتی می‎شود، افزود: با داشتن کد اقتصادی، به راحتی مطالبات مالیاتی اخذ و در واقع جلوی فرار مالیاتی تا حدود زیادی گرفته خواهد شد.

    هزارجریبی بیان کرد: مؤدیان مالیاتی در ازای دریافت کد اقتصادی می‌توانند از خدمات بیشتری از جمله معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

    وی در پایان از مؤدیان مالیاتی درخواست کرد تا نسبت به تکمیل ثبت‌نام برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی