عصر بازار

۴ پیشنهاد یونیسف به اتاق بازرگانی

نقش شبکه بانکی ایران در امور خیریه جهانی

عصر اعتبار- نماینده سازمان یونیسف برای تعامل با اتاق بازرگانی ایران، بر همکاری‌های بانکی، هتلداری، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل تاکید کرد.

نقش شبکه بانکی ایران در امور خیریه جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نایب رئیس اتاق ایران در این دیدار با اشاره به تاریخچه اتاق‌های بازرگانی جهان در خصوص عملکرد و  گرایش آنها گفت: در 40 سال اخیر اتاق‌ها علاوه بر تامین نیازهای بخش‌خصوصی و اعضاء خود، تامین منافع اجتماعی و فرهنگی را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.

    پدرام سلطانی با اشاره به تشکیل جامعه نیکوکاری ابرار در اتاق ایران افزود: اتاق ایران در چند سال اخیر توسعه اجتماعی و فرهنگی را در برنامه کاری خود داشته و با ایجاد جامعه نیکوکاری ابرار در سال 1388، در جهت نیل به این هدف کوشیده است.

    سلطانی، توسعه مناطق روستایی، حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد در مناطق محروم و مشارکت در ایجاد مراکز فرهنگی و آموزشی را از جمله فعالیت‌های جامعه ابرار عنوان کرد.

    وی به ساخت مدرسه از سوی «پویش ایران من»، متشکل از اعضای اتاق های بازرگانی کشور، اشاره کرد و گفت: تاکنون 100 مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته شده و امید است با بهره‌مندی از تجارب و حمایت‌های یونیسف بتوان شاهد فعالیت‌های چشمگیرتر و بیشتر این موسسه جهت ارائه خدمات مرتبط بود.

    نایب رئیس اتاق ایران درمورد اهداف و اولویت‌های اتاق ایران در رابطه با مسئولیت‌پذیری اجتماعی، گفت: همسوسازی فعالیت‌ها با استاندارد جهانی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی (ISO 26000) از اهداف اتاق ایران است و  کمیسیونی مرتبط با این هدف نیز در اتاق ایران تاسیس شده است.

    با توجه به انتخاب پدرام سلطانی به عنوان عضو شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF)، پیشنهاد تاسیس کمیته اهداف توسعه پایدار(SDG2030) توسط وی به اعضاء این شورا نیز ارائه و مورد استقبال قرار گرفته است.

    نایب رئیس اتاق ایران همچنین از برنامه اتاق ایران برای برگزاری کنفرانسی در خصوص اهداف توسعه پایدار و نقش بخش‌خصوصی برای دستیابی به این اهداف در آینده‌ای نزدیک خبر داد و  از حمایت‌های یونیسف برای برگزاری این برنامه و تهیه نقشه راه مربوطه استقبال کرد.

    سلطانی همچنین پیشنهاد کرد با هدف گسترش همکاری‌ها، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان یونیسف و جامعه ابرار یا اتاق ایران منعقد شود.

    در ادامه نشست، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به سابقه فعالیت‌های خود در عراق و ایران و بیش از 40 کشور جهان اشاره و ابراز امیدواری کرد: فعالیتهای این سازمان که از سال 2009 تا یک سال و نیم گذشته با بخش‌خصوصی متوقف شده بود، از سرگرفته شود. ویل پارک افزود: این سازمان درصدد است با جذب همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و سایر موسسات بین‌المللی در جهت پیشبرد برنامه کاری خود در ایران گام بردارد.

    رئیس یونیسف در ایران همچنین بر نقش حائز اهمیت اتاق ایران به عنوان نماینده بزرگ‌ترین تشکل بخش‌خصوصی ایران برای ایجاد ارتباط میان این سازمان و شرکت‌هایی که فعالیت‌های آنها به نوعی با کودکان مرتبط است، تاکید کرد: این رابطه می‌تواند ضمن تسریع در عملکرد این سازمان به فعالیت‌های آن مشروعیت بیشتری بخشد.

    ویل پارکس در بخش دیگری از سخنانش چهار پیشنهاد سازمان یونیسف برای تعامل با اتاق ایران را همکاری‌های بانکی، هتلداری، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل عنوان کرد.

    وی افزود: بانک‌ها می‌توانند جمع‌آوری کمک‌های مالی به یونیسف را تسهیل کنند، همچنین صنعت فناوی اطلاعات و ارتباطات با اطلاع‌رسانی و ایجاد نرم‌افزارهای تبلیغاتی می‌تواند به این سازمان کمک کند.

    پارکس با اشاره به حوزه‌های فعالیت یونیسف و فعالیت 60 ساله این سازمان در ایران گفت: فعالیت‌های این سازمان با برنامه‌های مبارزه با امراض و آموزش کودکان آغاز شده و هم‌اکنون در چهار بخش سلامت، آموزش، حقوقی و کیفری و سیاستگذاری و اطلاع رسانی در حال ادامه فعالیت است.

    رئیس یونیسف در ایران بر تعامل اتاق آموزشی با اتاق ایران تأکید کرد و گفت: اتاق ایران می‌تواند در جذب سرمایه، یونیسف را به بخش خصوصی ایران پیوند دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو