عصر بازار

اجلاس سالانه قازان در تاتارستان؛

اجلاس اقتصادی روسیه، ایران و کشورهای جهان اسلام در هفت محور

عصر اعتبار- از ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم اقتصادی در جهان اسلام دعوت به عمل آمده تا در کنار سایر کشورها در روسیه حضور یابد و در اجلاس اقتصادی سالانه آن که در هفت محور برگزار می‌شود، شرکت کند.

اجلاس اقتصادی روسیه، ایران و کشورهای جهان اسلام در هفت محور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، همایش اقتصادی روسیه و جهان اسلام تحت عنوان اجلاس قازان در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه در هفت بخش سیستم سلامت، غذا، گردشگری، سرمایه‌گذاری، تکنولوژی اطلاعات، صنعت حلال و تجارت خرد و کلان برگزار می‌شود.

    از جمله مقامات روسی خارجی و سفرای مقیم که تاکنون حضورشان در این اجلاس تایید شده عبارتند از وزیر اقتصاد ترکیه، وزیر اقتصاد قرقیزستان، معاون وزیر اقتصاد امارات متحده عربی، وزیر آموزش تونس، معاون وزیر خارجه روسیه و معاون وزیر خارجه بحرین که در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

    قازان یکی از رویدادهای اقتصادی بین‌المللی پیش رو در فدراسیون روسیه و سازمان همکاری اسلامی است که از بدو تولد مورد حمایت رییس‌جمهور تاتارستان قرار گرفته و اجلاس سالانه آن به طور مرتب برگزار می‌شود. علاوه بر این برگزاری این اجلاس از حمایت رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر این کشور و نیز شورای فدراسیون روسیه برخوردار است.

    این اجلاس یکی از مهم‌ترین محمل‌های ارتباط فدراسیون روسیه با کشورهای اسلامی به شمار می‌رود و در سال گذشته نمایندگانی از کشورهای عضو OIC، فدرال، موسسات مالی، سفارتخانه‌های مقیم و نمایندگان امور مالی و اقتصادی 51 کشور شرکت کرده‌اند.

    هدف اصلی برگزاری اجلاس قازان تقویت روابط اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی است.

    عنوان کلیدی قابل طرح در اجلاس سال جاری سرمایه‌گذاری اسلامی بر اساس روابط اقتصادی بین‌المللی است. علاوه بر این از دیگر اهداف مدنظر یافتن راه‌های نو و پایدار همکاری در حوزه‌های مختلف با کشورهای جهان اسلام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو