عصر بازار

مصوبه شورای پول و اعتبار برای اعطای تسهیلات مسکن به زوجین تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

عصر اعتبار- عضو ناظر شورای عالی پول و اعتبار از افزایش سقف تسهیلات مسکن بخصوص برای جوانان در آخرین جلسه این شورا خبر داد.

مصوبه شورای پول و اعتبار برای اعطای تسهیلات مسکن به زوجین تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش با اشاره به جلسه شورای پول و اعتبار گفت: رونق تولید و تامین مالی بخش مسکن و افزایش قدرت خرید خانواده ها خصوصا زوج های جوان از نتایج مصوبه اخیر شورای پول اعتبار است.

    وی از افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده جعاله مسکن به 20 میلیون تومان برای یک پلاک ثبتی توسط بانک‌های تجاری و بانک مسکن خبر داد و افزود:‌ اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به زوجین تا سقف 100 میلیون تومان برای شهر تهران، 80 میلیون تومان برای شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت و 60 میلیون تومان برای سایر مناطق شهری از دیگر مصوبات شوراست.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: با افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده به زوجین با رعایت تعادل منابع و مصارف؛ زمینه افزایش قدرت خرید مسکن برای زوجین فراهم خواهد شد.

    به گفته تابش، همچنین با درخواست بانک توسعه تعاون جهت اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن به تعاونی‌های مسکن، با رعایت ضوابط و مقررات بانکی، موافقت به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی