عصر بازار

مذاکره کننده ارشد برگزیت:

برگزیت دردناک و تاثیر مالی زیادی در زندگی مردم خواهد داشت

عصر اعتبار- «مایکل بارنیر» گفت این دیدگاه که برگزیت هیچ گونه تاثیر مالی بر زندگی ما نخواهد داشت یا مذاکرات سریع و بدون درد پیش خواهد رفت، اشتباه است.

برگزیت دردناک و تاثیر مالی زیادی در زندگی مردم خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، «مایکل بارنیر»، مذاکره کننده ارشد برگزیت در کمیسیون اتحادیه اروپا طی نشست رسانه ای در مقر این سازمان در بروکسل بلژیک، به بررسی روند مذاکرات برگزیت پرداخته و گفت: برخی از اقشار در خصوص این روند دچار سوء برداشت شده اند. این دیدگاه که برگزیت هیچ گونه تاثیر مالی بر زندگی ما نخواهد داشت یا مذاکرات سریع و بدون درد پیش خواهد رفت، اشتباه است.

    وی در ادامه گفت:  انگلستان دو مرحله را برای برگزیت در نظر گرفته بود. در مرحله اول حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلستان و شهروندان انگلیسی ساکن 27 کشور اروپایی دیگر، توافقنامه های مالی و مرزهای خارجی مورد بررسی قرار می گیرند.

    برنیر افزود: تصمیم انگلستان مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا 10 ماه است فضایی مبهم ایجاد کرده و باید این ابهام به پایان برسد. اکنون بهترین زمان برای شروع مذاکرات است، فرصتی نمانده است.

    وی تاکید کرد: هدف اتحادیه اروپا مجازات و اخذ مالیات از انگلستان نیست. این کشور در طول مدت عضویت پروژه های مشترک با اتحادیه اروپا انجام داده و توافقنامه های مالی برای طرفین سودآور بوده است، به همین منظور برای تداوم این پروژه ها « بستن حساب» پیش بینی نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی