عصر بازار

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به دلیل رشد ضعیف اقتصادی این کشور ثابت نگه داشت

عصر اعتبار- رویترز اعلام کرد: با ضعیف شدن اقتصاد آمریکا در ۴ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ مسئولان بانک مرکزی بعد از ۲ روز نشست اعلام کردند با این اقتصاد ضعیف نمی‌توان نرخ بهره را در آمریکا افزایش داد.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به دلیل رشد ضعیف اقتصادی این کشور ثابت نگه داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مسئولان بانک مرکزی آمریکا بعد از 2 روز نشست، برای افزایش نرخ بهره در این کشور به تصمیم نرسیدند. آنها گفتند اقتصاد آمریکا در 4 ماهه نخست سال 2017 به اندازه‌ای ضعیف بوده که نمی‌توان افزایش نرخ بهره را برای این کشور متصور شد. در عین حال آنها گفتند شاید تا آخر سال بتوان دو بار بخت افزایش نرخ بهره را در این کشور آزمود.

    پس از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا اگرچه وعده‌های زیادی برای رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم داده بود اما آمارها نشان داد که 4 ماهه نخست امسال بدترین وضعیت اقتصادی برای آمریکا بوده اما وی تأکید کرده است که اوضاع اقتصادی بهتر خواهد شد.

    پیش از این بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در محدوده 0.75 درصد تا یک درصد تعیین کرده بود که در جلسه روز گذشته این نرخ را ثابت نگه داشت.

    در بیانیه‌ای که مسئولان بانک مرکزی آمریکا در پایان 2 روز جلسه صادر کردند تأکید شده است که به دلیل کاهش خرید و هزینه مصرف‌کنندگان رشد اقتصادی آمریکا ضعیف بوده اما سرمایه‌گذاری افزایش یافته و تورم در محدوده هدف بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره نزدیک شده است.

    در این بیانیه آمده است که کمیته‌‌ای رشد اقتصادی ضعیف آمریکا را در 4 ماهه نخست سال بررسی می‌کند و احتمالاً این وضعیت ماندگار نخواهد بود.

    سیاست‌مداران همچنین گفته‌اند که وضعیت بازار کار به رغم کاهش رشد اقتصادی تقویت می‌شود و زیرساخت‌ها طوری است که در آینده رشد اقتصادی را سبب خواهد شد.

    پیش از این اجلاس دو روزه بانک مرکزی آمریکا، اکثر سیاست‌مداران گفته بودند که بسیار امیدوارند بانک مرکزی طی 2 مرحله در سال 2017 نرخ بهره را افزایش دهد.

    تأیید روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا بر اینکه آینده اقتصادی آمریکا احتمالاً مثبت خواهد بود باعث شد دلار در برابر ارز‌هایی مانند یورو و ین تقویت شود.

    هیدی لرنر رئیس اقتصاددانان در ساویلز استادلی گفت:‌ مسئولان بانک مرکزی آمریکا اگرچه این تصمیم را گرفتند اما خواسته آنها نبود و افزایش نرخ بهره را طی 2 مرحله در سال جاری مورد بررسی قرار خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو