عصر بازار

از سوی مرکز آمار ایران

طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی سال ۱۳۹۶ اجرا می شود

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری‌های مرکز آمار ایران گفت: طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی سال ۱۳۹۶ از اردیبهشت ماه جاری تا فروردین سال آینده در کشور اجرا می شود.

طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی سال ۱۳۹۶ اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فریبا سادات بنی هاشمی' افزود: یکی از اهداف اصلی مرکز آمار ایران در خصوص طرح هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی شناسایی مشکلات و آسیب‌های این طرح و رفع این مشکلات در راستای ارتقای‌ اجرای طرح است.
    وی همچنین استفاده از فناوری‌های نوین در اجرای طرح هزینه و درآمد را‌ تحولی نوین در اجرای این طرح پس از 53 سال از زمان آغاز اجرای این طرح در کشور ذکر کرد.
    به گفته بنی هاشمی، طرح هزینه و درآمد خانوار قدیمی‌ترین طرح نمونه گیری مرکز آمار ایران است که از سال 1342 تاکنون اجرا شده است.
    این مقام مسئول در مرکز آمار ایران توضیح داد: این طرح در سال 1396 در مناطق شهری و روستایی 31 استان با تعداد 39 هزار و 864 خانوار نمونه اجرا می‌شود.
    بنی هاشمی گفت: در این طرح علاوه بر پرسش ریز اقلام هزینه و درآمد خانوار، خصوصیات اجتماعی اعضای خانوار، وضع شغلی و مشخصات محل سکونت خانوار نیز پرسش می‌شود.
    این طرح از اردیبهشت ماه 1396 تا فروردین ماه 1397 ادامه خواهد داشت و نتایج آن در شهریورماه سال 1397 منتشر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی