عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی از سکنه در خردادماه ۹۶

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی و راه‌اندازی سامانه آن نیز گفت: سامانه شناسایی خانه‌های‌خالی از خردادماه که فصل مالیاتی است راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی از سکنه در خردادماه ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حامد مظاهریان در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی و راه‌اندازی سامانه آن نیز گفت: سامانه شناسایی خانه‌های‌خالی از خردادماه که فصل مالیاتی است راه‌اندازی خواهد شد. اما اجرای مالیات بر خانه‌های‌خالی اشکالاتی نیز دارد که باید بررسی شود که چقدر می‌تواند موثر عمل کند.

    وی با تاکید بر این که تامین مسکن اقشار پردرآمد دغدغه دولت نیست افزود: آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران گویای این مطلب است که در حال حاضر در سراسر کشور 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی از سکنه وجود دارد که این میزان خانه خالی معادل 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که عمده آنها با هدف سودآوری انجام شده است.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آمار خانه‌های‌خالی نتیجه سیاست‌های اشتباهی است که در دولت‌های قبل اتخاذ و سبب شد تا بازار مسکن از بازار مصرفی به بازار سرمایه‌ای تبدیل شود. اما در دولت یازدهم تلاش شد تا به مسکن نه از دید سرمایه‌گذاری که با نگاه مصرفی توجه شود.

    مظاهریان گفت: عمده خانه‌های خالی خانه‌های لوکسی هستند که نیازمند متقاضیان واقعی مسکن نیستند.

    وی در مورد برج سازی و نحوه نظارت وزارت راه و شهرسازی در رابطه با بلندمرتبه‌سازی‌های تهران گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از شهرداری تهران خواست که آیین‌نامه بلندمرتبه‌سازی را تدوین کند ولی تاکنون آیین‌نامه‌ای از سوی شهرداری ارایه نشده است و شهرداری به عنوان نهاد محلی خود مجوزها را صادر می‌کند.

    مظاهریان همچنین دغدغه دیگر وزارت راه و شهرسازی را ایمنی ساختمان‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 25 میلیون خانه در سطح کشور وجود دارد که باید نگاه ما معطوف به نگه‌داری و ایمن‌سازی آنها باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو