عصر بازار

پرداخت ۱۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال ۹۵

عصر اعتبار- دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در سال گذشته به ۲۵ هزار واحد تولیدی کشور ۱۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

پرداخت ۱۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  مهدی داداشی زین الدین در نشست اعضاء کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی از استان های موفق کشور در همکاری بانک ها و خانواده دولت در پرداخت تسهیلات بوده است، گفت: این استان یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و همکاری در خصوص اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی برای رونق تولید اهمیت ویژه ای دارد.
    وی در خصوص واحدهای تولیدی که سال گذشته در اقصی نقاط کشور تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: در مجموع 60 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی سال گذشته برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند که از این تعداد 25 هزار واحد تسهیلات دریافت کردند.
    دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: از تعداد واحدهایی که تسهیلات دریافت کردند، 11 هزار و 500 واحد به صورت مستقیم برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه و  13 هزار و 500 واحد از طریق سایت بهین یاب به بانک های عامل معرفی شدند.
    وی ادامه داد: پنج هزار و 400 واحد تولیدی در نقاط مختلف کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در آینده‌ای نزدیک برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.
    داداشی خاطرنشان کرد: کمک به صنایع مادر استان مرکزی حفظ بیت المال است و باید در سریع ترین زمان ممکن این صنایع به چرخه تولید برگردند.
     نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات صنایع و بازگشت آنها به چرخه تولید اقدامات گسترده ای انجام داد و موفقیت های بسیاری حاصل شد.
    مهدی مقدسی بیان کرد: برخی از افراد اقدامات مثبت و اثر گذار انجام شده توسط دولت را نادیده می گیرند اما، رصد شرایط قبل و شرایط امروز به ویژه در بخش اقتصاد کشور به وضوح عملکرد مثبت دولت را نشان می دهد.
    وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی بودیم و با اقدامات انجام شده در استان مرکزی به تراز مثبت تجاری دست یافتیم و بسیاری از واحدها رونق گذشته خود را به دست آوردند و این نکاتی غیر قابل انکار است.
    به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز به لزوم بازنگری کارشناسانه قانون رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: در قانون فعلی هیچ یک از دستگاه های اجرایی موظف به همکاری در راستای رفع موانع موجود در مسیر فعالیت صنایع نیستند که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است و نیاز است این موضوع اصلاح شود.
    ظفر افشون بیان کرد: در استان مرکزی اقدامات موثری در راستای رفع موانع تولید انجام شده به نحوی که سال گذشته هزار و 100 واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند و 30 درصد از این صنایع افزایش تولید و صادرات را به ثبت رسانده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو