عصر بازار

جانشین سازمان نظام عمومی ناجا:

ثبت نام طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی آغاز شد

عصر اعتبار- جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: اولین مرحله از نام نویسی طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال ۹۶ از امروز- شنبه- آغاز شد، براین اساس متقاضیان برای ثبت درخواست خود به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

ثبت نام طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سردار ابراهیم کریمی روز شنبه افزود: متقاضیانی که تا پایان سال 96، از زمان غیبت سربازی آن ها هشت سال تمام می گذرد، می توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.
    وی اضافه کرد: از سال 94 چندین مرحله ثبت نام برای اجرای طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی اعلام و متقاضیان درخواست های خود را ثبت و بررسی های لازم صورت گرفته است.
    وی ادامه داد: افرادی که بر اساس قانون 96، هشت سال تمام غیبت در سربازی داشته باشند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) برای ثبت نام اقدام کنند.
    براساس قانون این افراد باید تا پایان 96، هشت سال تمام یا بیشتر غیبت داشته باشند در غیر این صورت مشمول قانون سال 96 نخواهند شد.
    جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی، گفت: بعد از ثبت نام از افراد، شرایط و اطلاعات آن ها، راستی آزمایی می شود.
    وی اضافه کرد: در سال 95، 179 هزار ثبت نام کردند که حدود 101 هزار نفر از آن ها جریمه های خود را به صورت اقساطی پرداخت کردند و بیش از 35 هزار نفر کل مبالغ جریمه خود را پرداخت و کارت معافیت دریافت کرده اند.
    به گفته وی از سال اجرای این طرح یعنی از سال 94 تا کنون 500 هزار نفر در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی ثبت نام کرده اند و 310 هزار نفر مبالغ جریمه خود را پرداخت و کارت معافیت دریافت کرده و مابقی به صورت اقساط جرائم خود را پرداخت می کنند.
    مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب اطلاع حاصل کنند.
    بر اساس بند(ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.
    میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان، جریمه می شوند.
    همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.
    مشمولان غایب متاهل براساس این قانون از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی