عصر بازار

برنامه‌های جدید شرکت سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن

عصر اعتبار- مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن با اشاره به رویکردها و برنامه‌های جدید این شرکت در سال ۹۶ از اجرای سیاست‌های جذب سرمایه گذاران خارجی در این صنعت خبرداد.

برنامه‌های جدید شرکت سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدرضا امینی با اشاره به مهم ترین  برنامه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال 96 گفت: یکی از برنامه‌های شرکت، سامان دادن به وضعیت بنگاه‌داری و شرکت‌داری است تا بتوان شرکت‌های زیر مجموعه را با مدیریت صحیح و شفاف اداره کرد.

    وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی به ارث رسیده از ادوار گذشته باید اقداماتی صورت گیرد تا بنگاه‌های راکد در جهت رونق سوق داده شوند افزود: در همین راستا خروج این بنگاه‌ها از رکود در دستور کار شرکت سرمایه گذاری مسکن قرار گرفته است.

    مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن  با تاکید بر فعالیت‌های اقتصادی در بخش مسکن و ساختمان گفت: بر همین اساس ورود به پروژه‌های بافت‌های نابسامان شهری یکی از برنامه‌های شرکت است که در این زمینه در نظر داریم یک مدل اقتصادی مناسب برای نوسازی این بافت‌ها تدوین و نهادینه کنیم.

    امینی، توجیه‌پذیر کردن تولید در صنعت ساختمان را رویکرد دیگر شرکت سرمایه‌گذاری مسکن عنوان کرد و ادامه داد: تولید در صنعت ساختمان به روش‌های سنتی توجیه اقتصادی ندارد لذا باید در جهت توجیه پذیر کردن ساخت و ساز اقدام کرد. امروز متاسفانه به دلیل دیدهای سنتی سرمایه گذاران و انبوه سازان انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش ندارند بنابراین باید با روش‌های جدید این انگیزه را احیا کرد که در این زمینه قطعا گام بر می‌داریم.

    وی با اشاره به بالا بودن نرخ تامین مالی در بخش مسکن و ساختمان گفت: این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده پروژه‌ها می‌شود که بر همین اساس به دنبال ایجاد راهکارهای متنوع برای جذب سرمایه‌ها در بخش هستیم چراکه بخش ساختمان موتور اقتصادی کشور است که ورود سرمایه‌ها به این بخش نیز می‌تواند در رونق اقتصادی و همچنین رشد اقتصادی کشور موثر باشد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن از برنامه عملیاتی جدید این شرکت برای جذب سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: در حال هماهنگی با «سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» هستیم تا راهکارهای جدید جذب سرمایه گذاری در بخش مسکن را شناسایی و اجرایی کنیم. این یک گام جدید برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور خواهد بود.

    امینی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های جذب سرمایه گذاری در صنعت ساختمان، به دنبال شناسایی مزیت‌های سرمایه گذاری در شهر تیس استان سیستان و بلوچستان هستیم؛ در حال حاضر اجرای این سیاست را از این منطقه آغاز کردیم که در آینده با شناسایی ظرفیت‌های جدید، به مناطق دیگر کشور تعمیم می‌یابد.

    مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن همچنین به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از رویکردهای مهم این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز عزم جدی در شرکت وجود دارد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مساحت زیربنای پروژه‌های نیمه تمام تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری مسکن محاسبه شده است گفت: در سال گذشته 150 هزار مترمربع از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کردیم که برای سال 96 تکمیل دو برابر این میزان پیش بینی شده به طوریکه حدود 300 هزار مترمربع از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی