عصر بازار

تبیین سیاست‌های اعتباری (ارزی – ریالی) بانک ملی ایران

عصر اعتبار- همایش یک روزه هم اندیشی تبیین سیاست‌های اعتباری (ارزی-ریالی) سال ۱۳۹۶ بانک ملی ایران با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران حوزه اعتباری بانک برگزار شد.

تبیین سیاست‌های اعتباری (ارزی – ریالی) بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، همایش یک روزه هم اندیشی تبیین سیاست‌های اعتباری (ارزی-ریالی) سال 1396 بانک ملی ایران با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران حوزه اعتباری بانک با هدف نقد، بررسی و تعیین اهداف بانک ملی ایران در حوزه تسهیلات دهی در باشگاه آجودانیه این بانک برگزار شد.
    رشد 34 درصدی منابع بانک ملی ایران در سال 95
    عضو هیات مدیره بانک در این همایش اعلام کرد: این بانک رکورد 34 درصدی جذب منابع را در سال گذشته ثبت کرد.
    محمود شایان با بیان این که تلاش این است که امسال به سمت کارمزد محوری حرکت کنیم، افزود: نسبت مصارف به منابع بانک در سال گذشته به 98.5 درصد رسید.
    وی با اشاره به این که کارت اعتباری ابزار بسیار خوبی برای پرداخت تسهیلات است، اظهار کرد: کارت ها به شکلی طراحی می شود که بابت آن کالایی فروخته شود و به تولید ملی کمک شود.
    صدور ضمانتنامه باید در کنار اعطای تسهیلات مورد توجه باشد
    در ادامه این همایش عضو دیگر هیات مدیره تاکید کرد: وضعیت منابع بانک ملی ایران بسیار خوب است.
    برات کریمی با تاکید بر این که بسیاری از تحریم ها برطرف شده است، افزود: امروز ما می توانیم با کشورهای دیگر ارتباط ارزی خوبی داشته باشیم.
    کریمی با تاکید بر ضرورت صدور ضمانتنامه توسط شعب ادامه داد: در کنار پرداخت تسهیلات، باید ضمانتنامه های داخلی و خارجی صادر کنیم.
    کریمی همچنین تاکید کرد :برای تعیین دوره بازپرداخت تسهیلات باید به ظرفیت گیرنده تسهیلات و نوع طرح توجه شود.
    سیستم جامع تسهیلاتی بانک ملی ایران باید هر چه سریعتر راه اندازی شود
    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه همایش با بیان این که فلسفه وجودی نظام بانکی، تامین مالی است، گفت: سیاست اعتباری بانک نشات گرفته از سیاست های اقتصادی کلان کشور است.
    غلامرضا پناهی با تاکید بر این که تخصیص بهینه منابع، در حوزه اعتبارات شکل می گیرد، ادامه داد: باید بررسی کنیم که آیا برای همه طرح ها می توان از نسخه واحد زمان اجرا و به بهره برداری رسیدن استفاده کرد؟
    وی به لزوم بررسی علل رسوب منابع اشاره و خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم از منابع درست استفاده کنیم، نباید آن را جذب کنیم.
    پناهی با تاکید بر این که هیچ بخشی به اندازه نظام بانکی نمی تواند به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال کمک کند، گفت: طرح های تولیدی نیمه تمام که بانک در آنها مشارکت داشته باید هرچه سریعتر تکمیل شود.
    به گفته این عضو هیات مدیره، بانک ملی ایران باید حداقل در طرح هایی که خودش سرمایه گذاری کرده برای حل مشکل سرمایه در گردش پیش قدم شود.
    وی همچنین راه اندازی یک سیستم جامع تسهیلاتی را از نیازهای اساسی بانک ملی ایران خواند و گفت: ما باید بتوانیم مشتری را اعتبارسنجی کنیم و به اعتقاد من سیستم جامع تسهیلاتی از خود تسهیلات دهی مهمتر است.
    پناهی همچنین به گشایش های ایجاد شده در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت: ما در سال 94 فقط 86 فقره اعتبار اسنادی گشایش کردیم که این عدد در سال گذشته به 700 عدد رسید و در حوزه فاینانس و ری فاینانس نیز اقدامات بسیار خوبی در بانک ملی ایران انجام شد.
    علی موسوی‌زاده مدیر امور اعتباری نیز در این همایش نقش محوری واحدها و شعب این بانک در اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی را تشریح و پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و کمک به افزایش تولید بنگاه های اقتصادی را بسیار تاثیر گذار توصیف کردو براعمال مساعدت ها و همکاری های لازم توسط شعب در روند پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد.
    در ادامه این همایش مسئولان ادارات کل اعتبارات، بررسی طرح‌ها، خارجه، ضمانتنامه‌های ارزی و ارزیابی و نظارت بر مصارف به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های بخش‌های مربوطه پرداخته و در یک پنل تخصصی به پرسش‌های همکاران پاسخ دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو