عصر بازار

اعلام اولویت‌های تسهیلاتی بانک ملی در سال ۹۶

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که وضع منابع این بانک مطلوب است به طوری که روزانه به بانک های دیگر قرض می دهیم، گفت: بانک ملی ایران باید تکیه گاه نظام بانکی کشور باشد.

اعلام اولویت‌های تسهیلاتی بانک ملی در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد رضا حسین زاده در همایش هم اندیشی تبیین سیاست اعتباری این بانک با بیان این که سرمایه بانک ملی ایران، 10 هزار میلیارد تومان بود که تنها 20 درصد آن نقدی بود، افزود: این دارایی روی کفایت سرمایه بانک ملی ایران اثر مثبت نداشت، اما دولت تصمیم گرفت حدود 10 هزار میلیارد تومان دیگر به صورت نقدی به سرمایه بانک ملی ایران بیافزاید که صورت های مالی ما را بسیار بهبود می بخشد.
    حسین زاده اظهار کرد: نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات(npl ) بانک ملی ایران اکنون 7.7 درصد است، در حالی که متوسط آن در نظام بانکی حدود 11 می باشد.
    مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه هنوز هم بخشی از معوقات بانک ها ناشی از طرح بنگاه های زودبازده است، گفت: ما از همکاران خواستیم خودشان در شناخت طرح های نیازمند تسهیلات پیش قدم شوند چون در این روش امکان سوخت شدن منابع کمتر است.
    به گفته وی،بانک ملی ایران در سال جاری تسهیلات با دوره بازپرداخت کوتاه را در اولویت قرار خواهد داد تا هم منابع بانک در گردش باشد و هم افراد بیشتری از آن بهره مند شوند.
    مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه با اشاره به بررسی انجام شده از 200 بانک دنیا، گفت: این تحقیق نشان می دهد نیمی از درآمد و سود بانک ها از محل کارمزد است، در حالی که کارمزد خدمات بانکی در کشور ما در حد صفر است.
    وی با اشاره به این که بانک ملی ایران در حوزه مشتری مداری طرح های خوبی دارد، اظهار کرد: برنامه ما این است که افرادی در شعب با تعدادی از مشتریان ارتباط بگیرند و کار آنها را انجام بدهند، به طوری که حتی شاید لازم نباشد مشتری به بانک بیاید.
    مدیرعامل بانک ملی ایران همچنبن به راه اندازی سامانه بام با کیفیت و تکنولوژی برتر اشاره کرد و گفت: این سامانه هوشمند است و هر دو هفته یک ورژن جدید آن منتشر می شود، به طوری که از نظر ما باید 97 درصد اقدامات مشتری از طریق گوشی انجام شود.
    وی همچنین اعلام کرد : قرار است سیستم جامع تسهیلاتی بانک ملی ایران به سامانه بام متصل شود، به طوری که درخواست تسهیلات هم غیر حضوری انجام شود.
    وی در ادامه بر لزوم افزایش گشایش اعتبار اسنادی و ضمانتنامه در شعب بانک ملی ایران تاکید و خاطرنشان کرد: این موارد می تواند کارمزد و منابع بسیار خوبی را به سمت بانک ملی ایران هدایت کند.
    مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با اشاره به اینکه این بانک منابع خوبی از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است بر آمادگی این بانک برای حمایت از طرح های اقتصادی و تولیدی کشور تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو