عصر بازار

خرید تضمینی گندم از ۷۵۰ هزارتن گذشت

عصر اعتبار- معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران آخرین وضعیت صادرات گندم از کشور را تشریح کرد و گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از ۷۵۰ هزارتن گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسن عباسی معروفان با بیان اینکه ما مجوز صادرات 3 میلیون تن گندم را دریافت کرده‌ایم، اظهارداشت: این محصول به دلیل شفافیت در بورس کالا عرضه می‌شود و ما بیشتر خواهان آن هستیم که محصول‌مان با ارزش افزوده صادر شود یعنی گندم تبدیل به آرد یا مشتقات آن شده و سپس فروخته شود. 

    وی اضافه کرد: بنابراین فکر می‌کنم تاکنون بیش از 400 تا 500 هزارتن از این محصول به  فروش رفته باشد اینکه چقدر از این میزان از کشور خارج شده را باید از گمرک آمار گرفت، پیش بینی ما این است که 3 میلیون تن صادرات انجام شود چراکه محدودیت زمانی وجود ندارد. 

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره آمار خرید تضمینی گندم نیز افزود: میزان خرید تاکنون از 750 هزارتن عبور کرده که این خرید در 8 استان انجام شده، در سامانه‌ها درج شده و کشاورزان هم به تدریج مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

    معروفان ادامه داد: تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان ( 2000 میلیارد ریال) از مطالبات کشاورزان  تحویل آنانشده و به مرور هم که تحویل می‌دهند مطالبات‌شان پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی