عصر بازار

احتمال حذف محدودیت‌های FATF درباره بانک‌های ایران

عصر اعتبار- معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ادغام نظام بانکی ایران در نظام بین الملل پس از رفع موانع سیاسی، گفت: امیدوارم تا دو سه ماه آینده اقدامات متقابل در زمینه اجرای FATF نسبت به بانک‌های ایرانی متوقف شود.

احتمال حذف محدودیت‌های FATF درباره بانک‌های ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حسین قضاوی با بیان اینکه نظام بانکی ایران با نظام متعارف بانکی بین المللی غریب نیست، افزود: نقش نظام بانکی این است که واسطه گری مالی را انجام دهد.

    معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: بانک ها این موضوع را تسهیل می کنند که منابع سپرده گذاری مردم جذب شده و در اختیار کسانی قرار داده شود که به آن نیازمند هستند.

    قضاوی ادامه داد: البته این عملیات سنتی است که در تمام دنیا انجام می‌شود اما در کنار آن خدمات بانکی متنوع فراوانی شکل گرفته که در حوزه هایی مانند نقل و انتقالات، ضمانت نامه و در بستر خدمات اینترنتی و فناوری های نوین اطلاعاتی است.

    وی خاطرنشان کرد: نکته ای که وجود دارد ادغام نظام بانکی ایران در نظام بانکی بین المللی است که بعد از رفع موانع سیاسی در این زمینه گام های بزرگی برداشته شده است.

    این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: امروزه تقریبا همه شعب بانک های ایرانی در خارج از کشور فعال هستند  البته در گذشته هزینه های مبادلاتی در کشور بالا بود و عموم فعالیت های کشور باید از طریق صرافی ها انجام می گرفت.

    معاون وزیر اقتصاد گفت: البته در زمینه (فعالیت کامل بانک های ایرانی در عرصه بین المللی) با موانع تکنیکی نیز مواجه ایم مانند بحث مبارزه با پولشویی که ایران بر مبنای وضعیتی که داشت اقدامات متقابل به مدت یکماه متوقف شد و امیدواریم در دو سه ماه آینده ایران از منظر FATF در شرایطی قرار بگیرد که اقدامات متقابل به صورت کامل متوقف شود.

    به گفته قضاوی، امیدواریم از این طریق زمینه ای فراهم شود که روابط بانک های بزرگ بین المللی با بانک های ایرانی تسهیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی