عصر بازار

اجرای آزمایشی حذف دفترچه‌های بیمه در مراکز طرف قرارداد

عصر اعتبار- مدیرکل درمان غیرمستقیم و پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پایلوت فاز دوم حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی در مراکز طرف قرارداد در استان یزد گفت: در فاز اول پایلوت چهار تخصص که بیشترین هزینه را برای نسخ‌شان پرداخت می‌کردیم جزو طرح بودند اما در فاز جدید هر پزشک داوطلب با هر تخصصی حتی پزشکان عمومی می‌توانند در صورت تمایل وارد طرح شوند. قرار شده است ۶۰ درصد پول پزشکان را به صورت آنلاین بپردازیم. یعنی به محض انجام ویزیت این مبلغ در حساب پزشک شارژ می‌شود.

اجرای آزمایشی حذف دفترچه‌های بیمه در مراکز طرف قرارداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد توانایی با اشاره به حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در راستای حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد نیز اقداماتی را شروع کرده‌ایم.

    وی افزود: پایلوت فاز دوم این برنامه در سال جاری در استان یزد شروع شده و قصد داریم همه پزشکان طرف قرارداد را تحت پوشش ببریم.

    مدیرکل درمان غیرمستقیم و پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکنون در پایلوت اولیه چهار تخصص که بیشترین هزینه را برای نسخ‌شان پرداخت می‌کردیم جزو طرح بودند اما در فاز جدید هر پزشک داوطلب با هر تخصصی حتی پزشکان عمومی می‌توانند در صورت تمایل وارد طرح شوند، گفت: تاخیر در اجرای پایلوت فاز دوم به علت فراهم کردن زیرساخت‌ها لازم بود. با آماده شدن زیرساخت‌ها، قرار شده است 60 درصد پول پزشکان را به صورت آنلاین بپردازیم. یعنی به محض انجام ویزیت این مبلغ در حساب پزشک شارژ می‌شود. اعتبارات لازم برای این امر دیده شده است.

    توانایی ادامه داد: در سطح کشور هم قاعدتا می‌توانیم این طرح را اشاعه دهیم اما نیاز هست پایلوت فاز دوم را دقیق‌تر اجرا کنیم تا با رفع ایرادات محدودیتی برای بسط آن نداشته باشیم.

    مدیرکل درمان غیرمستقیم و پتشیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی درباره مقاومت‌هایی از سوی برخی پزشکان برای نوشتن نسخ به صورت الکترونیکی به خصوص در مناطق محروم گفت: هر طرح بزرگی مشکلات خود را دارد. قاعدتا به دنبال احصای مشکلات هستیم که تا حدود زیادی با اجرای آزمایشی محقق شده است. با راهکارهای دیده شده اشکالات را به حداقل می‌رسانیم.

    توانایی افزود: مشوق پرداخت آنلاین هم تاثیر خوبی خواهد داشت. تجربه ما در حذف دفترچه‌ها در مراکز ملکی نشان داده در ابتدا کمی مقاومت وجود دارد اما در نهایت کسانی که وارد این طرح می‌شوند دیگر نمی‌خواهند از آن خارج شوند، زیرا باعث تسهیل روند درمان می‌شود و پزشکان خودشان طرفدار طرح می‌شوند. به نظر می‌رسد اگر این طرح تعمیم یابد مشوق پرداخت 60 درصدی به صورت آنلاین هم می‌تواند تعمیم یابد. در این صورت مشکل دیرکرد در پرداخت مطالبات هم تا حدودی زیادی حل می‌شود.

    مدیرکل درمان غیرمستقیم و پشتیبانی درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا پایان اسفند بالغ بر 2000 میلیارد تومان را در مراکز طرف قرارداد توزیع کردیم، گفت: تا هفته گذشته معوقات داروخانه‌ها تا آبان سال گذشته و در دو استان تا آذر پرداخت شده، مطالبات پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشک را تا آبان و بیمارستان‌های دانشگاهی را تا پایان مرداد داده‌ایم و قرار است اعتبار جدیدی تزریق شود تا بتوانیم بخش دیگری از مطالبات را هم بپردازیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی